تفاوت شیر پنوماتیک و هیدرولیک چیست ؟

  • تفاوت شیر پنوماتیک و هیدرولیک چیست؟در صنعت، شیر پنوماتیک کاربرد زیادی دارد و در قسمت هایی مانند صنایع غذایی، صنایع فولاد، پزشکی و… کاربرد دارد. اما علاوه بر شیر پنوماتیک، از شیر های دیگری نیز در صنعت استفاده می شود. یکی از شیرهایی که در صنایع استفاده زیادی از آن می شود، شیر هیدرولیک است. در برخی از قسمت های صنعت به دلیل توانایی کمتر باد نسبت به روغن و یا حرارت بالا و عدم امکان استفاده از پنوماتیک، صنعتگران تصمیم به استفاده از شیرهای هیدرولیک می گیرند. شیر هیدرولیک به جای باد با روغن کار می کند و قدرت بیشتری نسبت به شیرهای پنوماتیک دارد. در ادامه سایت صبا صنعت، یکی از معروف ترین و معتبرترین فروشگاه های انواع قطعات هیدرولیک و پنوماتیک، شما را با شیرهای هیدرولیکی آشنا می کند و سپس تفاوت شیر پنوماتیک و هیدرولیک را بیان می نماید.

    برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیر بادی پنوماتیک دیافراگمی از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید

    شیر دستی پنوماتیک فستو

    شیر دستی پنوماتیک فستو برای فرمان در سیستم پنوماتیک به صورتی دستی میباشد . برند فستو آلمان دارای قیمت بالایی … اطلاعات بیشتر

    قطعات پنوماتیک lmc

    فروش کلیه لوازم پنوماتیک با برند LMC در صباصنعت . کلیه لوازم اعم از انواع اتصالات ، سیلندر های پنوماتیک … اطلاعات بیشتر

    شیر برقی فستو پنوماتیک

    شیر برقی پنوماتیکی فستو یکی از بهترین برند های شیر های پنوماتیک میباشد . برند فستو یکی از برند های … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 1/4

    شیر های پنوماتیک شایزهای مختلفی مانند 1/8 ، 1/4 ، 3/8 ، 1/2، 3/4 ،1 را دارا میباشد . یکی … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 4/2

    شیر های پنوماتیک 4/2 شامل شیر های مختلفی مانند شیر های برقی و شیر های دستی میباشد . برای تهیه … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیکی 3/2

    شیر های برقی 2-3 در شیرهای دستی و شیر های برقی پنوماتیک موجود میباشد . شیر های 2-3 معمولا برای … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 4/3

    شیر های 3-4 دارای سه حالت میباشند در وسط حالت خلاص دارد که سبب میشود سیلندر پنوماتیک در هر لحظه … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 5/3

    شیر پنوماتیک 3-5 دارای دو بوبین میباشد و این قابلیت را به اپراتور میدهد در هر لحظه و هر جا … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 5/2

    یکی از پر کاربرد ترین شیرهای پنوماتیک شیر پنوماتیک 2-5 میباشد . این شیر ها به صورت تک بوبین و … اطلاعات بیشتر

    شیر ربع گرد پنوماتیکی

    شیر ربع گرد ، شیر دستی پنوماتیک است که 45 درجه گردش دارد و جریان را قطع و وصل میکند. … اطلاعات بیشتر

    شیر تخلیه سریع پنوماتیکی کوزه ای

    قیمت تخلبه سریع کوزه ای 1/4 تماس بگیرید قیمت تخلبه سریع کوزه ای 1/2 تماس بگیرید قیمت تخلبه سریع کوزه … اطلاعات بیشتر

    شیر تخلیه سریع پنوماتیکی ایرکنترل

    وظیفه شیر تخلیه سریع پنوماتیک , تخلیه سریع جریان داخل سیلندر میباشد که موجب حرکت سریع جک پنوماتیک (سیلندر پنوماتیک) به سمت پایین میشود. شیر … اطلاعات بیشتر

    شیر هیدرولیک چیست؟

    برای اینکه بدانیم تفاوت شیر پنوماتیک و هیدرولیک چیست، ابتدا باید بدانیم که شیر هیدرولیک چیست؟ شیر هیدرولیک، از مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش یک سیستم هیدرولیکی است؛ در اصل شیر هیدرولیک به عنوان کنترل گر و تنظیم کننده  و همچنین فرمان سیستم های هیدرولیکی می باشد. داشتن اطلاعات دقیق در مورد سیستم بسیار مهم است. بنابراین باید دقت شود از شیرهای هیدرولیکی مناسب برای هر سیستم استفاده شود. قدرت بالای سیال در سیستم های هیدرولیک به کمک پمپ و موتور تامین می شود و توسط شیرهای هیدرولیک تحت کنترل قرار می گیرد. این شیرها می توانند در دو دسته ی کلی برقی و دستی تولید شوند. شیرهای دستی ساختاری بسیار ساده دارند و با نیروی دست تغییر پیدا می کنند و کار خود را انجام می دهند. اما ساختار شیرهای برقی هیدرولیک تا حدودی پیچیده تر است و به صورت خودکار اقدام به کنترل و هدایت روغن و سیالات می کنند. 

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و نحوه ارسال شیر بادی پنوماتیک دو بوبین با ما در تماس باشید

    شیرهای برقی خود به دو دسته شیر هیدرولیکی تک بوبین و شیر هیدرولکی دو بوبین تقسیم بندی می شوند و فرمان الکتریکی توسط سوکت به بوبین انتقال می یابد. درون شیرهای برقی هیدرولیک قطعه ای به نام اسپول وجود دارد که در دو طرف آن دو واشر و دو فنر قرار دارد؛ اسپول به وسیله تحریک الکتریکی رخ داده، تغییر حالت می دهد و این تغییر حالت می تواند منجر به جریان یا قطع جریان شود.

    انواع شیر هیدرولیک 

    شیرهای هیدرولیک نیز مانند شیرهای پنوماتیک، انواع مختلفی دارند و از هرکدام در یک بخش از صنعت استفاده می‌شود. در این بخش چند نوع از انواع شیرهای هیدرولیک، معرفی می‌شوند. 

    1. شیر هیدرولیک کنترل جهت: از این شیرها برای کنترل جهت، سرعت یا شتاب مایع روغنی استفاده می شود.علاوه بر آن به کمک این شیرها امکان باز و بسته کردن مسیر جریان مایع نیز وجود دارد.

    2. شیر هیدرولیک کنترل فشار: این نوع شیر برای کنترل فشار مایعات می‌باشد و از آن با نام شیر اطمینان هم یاد می‌شود؛ زیرا با حفظ فشار مایعات در محدوده مشخص شده، جلوی نشت مایعات و یا ترکیدگی لوله ها را می‌گیرد. 

    3. شیر هیدرولیک کنترل جریان: از این شیر برای کنترل سرعت مایعات در سیستم استفاده می‌شود. این شیرها با تشکیل یک روزنه با قابلیت باز و بسته شدن، سرعت جریان مایعات را کنترل می‌کنند. 

    4. شیرهای هیدرولیک سروو: این شیرها دائما در حال کار هستند و با توجه به بازخوردی که دریافت می‌کنند و تنظیماتی که از قبل برای آن ها تعبیه شده، اقدام به کم و زیاد کردن فشار و شدت جریان مایعات می‌کنند. 

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیر بادی پنوماتیک دندانپزشکی با ما در  تماس باشید.

    _

    تفاوت شیر پنوماتیک و هیدرولیک

    اکنون که تا حدود زیادی با انواع شیرهای هیدرولیک آشنایی پیدا کرده اید، بهتر است تفاوت شیر پنوماتیک و هیدرولیک را نیز بدانید. سایت صبا صنعت در ادامه مواردی از تفاوت این دو را بیان می‌کند. 

    1. تفاوت در ماده اصلی: همان طور که می‌دانید شیرهای پنوماتیک با فشار هوا که قابل تراکم است، کار می‌کنند. اما شیرهای هیدرولیکی از سیالات و روغن ها که عموما غیر قابل تراکم هستند، استفاده می‌کنند.

    2. مدار باز یا بسته: در سیستم های هیدرولیکی یک مخزن روغن وجود دارد که سیستم هیدرولیک، روغن را از این مخزن مکش کرده و با استفاده از شیر هیدرولیک در جریان آن تفاوت ایجاد می کند و آن را در سیستم به کار می گیرد. اما در سیستم های پنوماتیک کمپرسورها هوا را از محیط می گیرند و به وسیله شیر پنوماتیک فشرده و استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت سیستم پنوماتیک مدار باز و سیستم هیدرولیک مدار بسته هستند و هیچ ارتباطی با بیرون ندارند.

    3. محدوده فشار: یکی از تفاوت های شیرهای پنوماتیک و شیرهای هیدرولیک، در میزان فشاری است که هر کدام از این شیرها می توانند تحمل کنند. فشار قابل تحمل سیستم پنوماتیک کمتر از هیدرولیک و در حدود ۱۶ بار است. فشار قابل تحمل سیستم های هیدرولیکی بسیار بالاتر و در محدوده ۵۰ تا ۳۰۰ بار است. بنابراین تحمل فشار شیرهای هیدرولیکی از فشار سیستم های پنوماتیک ای بیشتر است.

    4. استفاده در صنایع پزشکی و نداشتن آلودگی: همانطور که می دانید سیستم های پنوماتیکی هوا را فشرده و به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. بنابراین هیچ گونه آلودگی ایجاد نمی کنند. به همین دلیل از آن در صنایع پزشکی و غذایی استفاده می کنند. اما شیرهای هیدرولیکی به دلیل داشتن مخزن روغن، احتمال نشت آن وجود دارد و ممکن است محیط را آلوده کنند. بنابراین در صنایعی که تمیزی و بهداشت در آن بسیار مهم است؛ مانند صنایع غذایی و پزشکی، از این نوع شیر ها استفاده نمی کنند. فروشگاه صبا صنعت بزرگترین سایت فروش شنده انواع قطعات هیدرولیک و پنوماتیک می باشد. این فروشگاه تمامی قطعات سیستم هیدرولیک و پنوماتیک را در برند ها و انواع مختلف عرضه می کند. شما می توانید متناسب با نیاز سیستم خود اقدام به تهیه قطعه مورد نظر از سایت سوال صنعت یا نمایندگی های این فروشگاه کنید.

    جهت اطلاع از قیمت و مشخصات شیر بادی پنوماتیک خودرو با ما تماس بگیرید.

    سخن پایانی 

    شیر های هیدرولیکی و پنوماتیکی یکی از از مهم ترین قطعات در صنعت برای تغییر جریان و ایجاد انرژی مکانیکی به شمار می آیند. شیر های هیدرولیک و پنوماتیک مدل ها و انواع متفاوتی دارد که هرکدام در بخشی از صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. این دو شیر در ماده مصرفی اصلی تفاوت دارند یکی از آنها با باد و دیگری با روغن کار میکند. از دیگر تفاوت این دو محدوده فشار میزان آلودگی و نوع مدار فعالیت است. سایت صبا صنعت تمامی قطعات هیدرولیکی و پنوماتیکی مورد نیاز صنایع را با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت به مشتریان عرضه می کند.

    جهت بررسی و ثبت سفارش شیر بادی پنوماتیک حرفه ای  با ما در تماس باشید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014