• شیر پنوماتیک چیست؟

    در این مطلب میخواهیم بدانیم شیر پنوماتیک چیست؟ امروزه با پیشرفت علم و صنعت، نیاز به انواع لوازم صنعتی برای آسان تر و سریع تر شدن کارها افزایش یافته است. این امر موجب اختراع و تولید بسیاری از دستگاه ها و قطعات شده است. شیر پنوماتیک نیز یکی از لوازمی است که در پی نیاز صنعت به آن، تولید شده است.  شیر پنوماتیک نوعی تغییر دهنده جریان هوا است و به وسیله تغییر جریان هوا در بخش های مختلف صنعت اثرگذاری دارد. صبا صنعت یکی از بزرگترین و معتبرترین عرضه کنندگان انواع قطعات پنوماتیک و هیدرولیک است، که در این بخش ما را با شیر پنوماتیک، انواع آن و موارد مصرف آن، آشنا می کند. شما می توانید پس از آشنایی با کارهای این قطعه، آن را از طریق سایت این فروشگاه و یا نمایندگی های معتبر صبا صنعت، سفارش دهید.

     برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع شیر برقی کتابی پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

    شیر پنوماتیک چیست؟

    شیر پنوماتیک چیست؟ 

    کلمه پنوماتیک یک کلمه یونانی، به معنای هوا یا تنفس است. در حقیقت پنوماتیک یک فناوری علمی است که در آن با استفاده از هوا نیروی مکانیکی ایجاد می کنند. شیر پنوماتیک یکی از پر استفاده ترین قطعات در صنعت به شمار می آید. این شیر در اتوماسیون صنایع غذایی، خودروسازی، کاشی و سرامیک سازی، داروسازی، صنایع شیمیایی و… کاربرد دارد.

    این شیر به وسیله نیروی الکتریکی در مسیر هوا تغییر ایجاد می کند؛ یعنی شیر پنوماتیک باعث قطع و وصل شدن جریان هوا می شود. برخی از این شیرها به وسیله نیروی دست کار می کنند و برخی از نمونه های برقی به وسیله جریان برق باعث قطع و وصل شدن جریان هوا می گردند. امروزه در بیشتر صنایع از شیر پنوماتیکی برقی استفاده می کنند و شیرهای پنوماتیک دستی تقریبا منسوخ شده اند. شیرهای پنوماتیک برقی در بازه ۲۴ تا ۲۲۰ ولت کار می کنند. این بازه ولتاژی باعث استفاده گسترده از آنها در بخش های مختلف صنعتی شده است.صبا صنعت، انواع شیرهای پنوماتیک در ولتاژ های مصرفی متفاوت را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت عرضه می‌کند. متقاضیان این قطعه می‌توانند از طریق سایت این فروشگاه، این محصولات را متناسب با نیاز خود سفارش دهند.

    برای مشاهده از ویژگی های شیر پنوماتیک غلتکی با واتس آپ در تماس باشید.

    نام هر شیر پنوماتیک به تعداد حالت های آن و تعداد ورودی و خروجی هایی که بر روی آن قرار داده شده است، بستگی دارد .بطور مثال شیر ۲/۴ ( ۴ به ۲ خوانده می شود ) یعنی شیری که دارای ۴ ورودی و خروجی می باشد و دارای دو حالت مختلف است. عددی که سمت چپ قرار می گیرد تعداد ورودی و خروجی های شیر پنوماتیک را مشخص می نماید و عدد سمت راست بیانگر تعداد حالات آن می باشد .

    _

    انواع شیرهای پنوماتیک 

    شیرهای پنوماتیک به دلیل مصارف گسترده ای که دارند، در انواع مختلف موجود می‌باشند. فروشگاه صبا صنعت تمامی مدل های شیر پنوماتیک را برای عرضه موجود دارد. در این بخش به معرفی چند نوع از این شیرها می پردازیم. 

    1. شیر پنوماتیک قطع و وصل جریان: از رایج ترین و پرمصرف ترین شیرهای پنوماتیک هستند. این شیرها با تحریک بویین، باعث قطع و وصل جریان هوا و یا تغییر مسیر آن می شوند. این شیرها با تعزیر وضعیت می تواند انواع جک های بادی را به حرکت درآورد. و در صنعت خودروسازی نیز مصارف متعددی دارند.

    برای آگاهی از شیر پنوماتیک یونیت دندانپزشکی با ما تماس بگیرید.

    2. شیر کنترل جریان: این شیرها با محدود کردن کانال های عبور هوا و ایجاد کانال های تنگ تر در یک جهت خاص، موجب کاهش جریان هوا می شوند. به این وسیله این شیرها باعث کنترل جریان می گردند.

    3. شیر یکسو کننده: این شیرها موجب حرکت جریان هوا در یک جهت می شوند و از سایر جهات جلوی جریان را می گیرند.

    4. شیر کنترل فشار: این شیرها خود به سه دسته‌ی محدود کننده فشار، تنظیم کننده فشار تابع فشار تقسیم می شوند.

    • شیر پنوماتیک محدود کننده فشار: در انواع شیرهای محدود کننده، تنظیم فشار مخزن در مدار مشخص میشود.

    برای دریافت سایر قابلیت های شیر پنوماتیک پدالی به واتس آپ ما پیام بدهید.

    • شیر پنوماتیک تنظیم کننده فشار: از این شیر برای ایجاد فشار ثابت استفاده می شود
    • شیر پنوماتیک تابع فشار: اگر شیر تابع فشار در مدار قرار گیرد، با گذشتن فشار از حد مشخص شده یک سیگنال ایجاد می شود. از این سیگنال برای کنترل فشار استفاده می کنند.

    قسمت های مختلف سیستم پنوماتیک 

    هر سیستم پنوماتیک حداقل از سه بخش تولید هوای فشرده، توضیح هوا و کنترل کننده ها تشکیل شده است. هوا توسط کمپرس ها تولید می شود‌. البته در برخی از سیستم ها هوا به طور آماده از طریق مخازن دریافت می گردد. سپس توسط بخش توزیع هوای فشرده، که مهمترین بخش سیستم پنوماتیک است، انتقال می یابد. این عمل به وسیله شیرآلات، لوله ها، رگلاتورها و… صورت می گیرد. بخش سوم نیز کنترل کننده ها هستند‌. شیرهای پنوماتیک در این بخش قرار می گیرند و کنترل کننده محسوب می شوند. قطعات وظیفه کنترل سرعت و قدرت انجام دهنده ها را برعهده دارند و فشار وارده بر رگلاتورها، لوله ها، کمپرسور و… را اندازه گیری می کنند.

    برای اینکه بدانید تفاوت شیر پنوماتیک و هیدرولیک چیست این مقاله را مطالعه کنید.

    کاربرد شیر پنوماتیک 

    پس از اینکه دانستیم شیر پنوماتیک چیست باید با کاربرد آن آشنا شویم. بطور کلی شیرهای پنوماتیک در هر بخشی که از پنوماتیک استفاده شود، نقش کنترل کننده و محدود کننده و یا جهت دهنده را برعهده دارند. در ادامه چند مورد از کاربرد های سیستم پنوماتیک بیان می‌شود. صبا صنعت ارائه دهنده انواع سیستم پنوماتیک و شیرهای پنوماتیک می‌باشد و شما می‌توانید انواع لوازم مورد نیاز خود را از طریق این فروشگاه تهیه کنید. 

    از سیستم پنوماتیک در تهیه انواع کمپرسورهای بادی کوچک و بزرگ استفاده می شود. مورد مصرف بعدی این سیستم ها در تولید تجهیزات ورزشی می‌باشد. بسیاری از لوازم ورزشی در باشگاه ها مانند دوچرخه ثابت، از این سیستم کمک می‌گیرند. کاربرد بعدی پنوماتیک در بخش آلات موسیقی می‌باشد و در سازهای بادی سیستم پنوماتیکی وجود دارد که جریان هوا را بصورت مناسب حرکت دهند تا صدای دلنشینی از ساز پخش شود. از این سیستم در تفنگ های بادی نیز استفاده می شود و بوسیله اجزای پنوماتیکی باد را فشرده و رها می کنند تا بوسیله باد ساچمه پرتاب شود.

    برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیر بادی پنوماتیک دیافراگمی از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید

    سخن پایانی 

    سیستم پنوماتیک یکی از پرکاربرد ترین سیستم ها در صنعت و زمینه های دیگر محسوب می‌شود. شیرهای پنوماتیک نیز بخش جدایی ناپذیر این سیستم هستند. این شیرها وظیفه کنترل سایر اجزای سیستم و فشار باد را برعهده دارند. این شیر ها انواع مختلفی مانند یکسو کننده، کنترل کننده جریان، قطع و وصل جریان و کنترل فشار دارند. فروشگاه صبا صنعت انواع شیرها و قطعات پنوماتیک را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به متقاضیان عرضه می‌کند. برای راه اندازی سیستم پنوماتیکی مورد نظر یا تعمیر و تعویض قطعات آن می‌توانید از این فروشگاه کمک بگیرید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014