کاربرد شیر پنوماتیک در صنعت چیست؟

  • کاربرد شیر پنوماتیک در صنعت چیست؟

    صنعت زمینه های مختلفی دارد. صنایع پزشکی، خودروسازی، شیمیایی، فولاد و… از مهمترین صنایع هستند. اما همه این صنایع نیاز به لوازم خاصی برای ادامه کار خود دارند. برخی از لوازم صرفا مختص به همان صنعت هستند و در صنعت دیگر قابل استفاده نیستند. اما برخی از وسایل و قطعات نیز در همه صنایع مشترک هستند. یکی از این قطعات، سیستم پنوماتیک و شیر پنوماتیک است.

    شیر پنوماتیک در تمامی صنایع کاربرد دارد و کاربرد آن از صنایع مستقیماً به زندگی افراد آمده است؛ مانند لوازم ورزشی و پارک های بادی. فروشگاه صبا صنعت یکی از فروشندگان انواع قطعات پنوماتیک مانند شیر، مخزن، کمپرسور و… می باشد. این سایت قصد دارد در این بخش شما را با کاربرد شیرهای پنوماتیک در صنعت آشنا کند. شما می‌توانید شیرهای پنوماتیک مورد نظر خود را از طریق سایت و نمایندگی های صبا صنعت تهیه کنید.

    اگر دوست دارید بدانید شیر پنوماتیک چیست این مطلب را مطالعه کنید.

    کاربرد شیر پنوماتیک در صنعت

    شیر پنوماتیک چیست؟ 

    برای دانستن کاربرد شیر پنوماتیک در صنعت ابتدا باید با شیرهای پنوماتیک آشنا شوید. این شیرها جزو کنترل کننده های سیستم پنوماتیک محسوب می شوند. شیرهای پنوماتیک و وظیفه کنترل سرعت و فشار هوای عبوری از سیستم پنوماتیک را برعهده دارند. در سیستم پنوماتیک انتقال قدرت به وسیله فشار هوا صورت می‌گیرد. بنابراین داشتن اطلاعات در مورد اجزای انتقال قدرت مهم است. از این رو شیرهای پنوماتیک وظیفه مهمی را در سیستم عهده دار هستند. اگر شیر پنوماتیکی که برای سیستم انتخاب می‌کنید مناسب نباشد، سیستم به درستی عمل نمی کند. به طور کلی شیرهای پنوماتیک با وارد کردن نیرو، توانایی قطع و وصل و تغییر مسیر جریان هوا را دارند. شیر پنوماتیک در دو نوع دستی و برقی موجود است. این شیرها در نوع دستی با نیروی دست انسان و در نوع برقی با جریان الکتریکی تغییر حالت میدهند و منجر به تغییر جریان هوا می گردند.

    برای اینکه بدانید تفاوت شیر پنوماتیک و هیدرولیک چیست این مقاله را مطالعه کنید.

    صبا صنعت انواع شیرهای پنوماتیک مناسب هر سیستم را در فروشگاه خود موجود دارد. شما می توانید قطعات مورد نظر پنوماتیکی خود را متناسب با سیستم اصلی خود، از طریق این سایت و یا نمایندگی های معتبر صبا صنعت در سطح کشور تهیه کنید.

    انواع شیر پنوماتیک

    قبل از دانستن کاربرد شیر پنوماتیک در صنعت باید بدانید که هر کدام از انواع شیر پنوماتیک، کاربرد خاص خود را دارند. به این دلیل سایت صبا صنعت در این بخش شما را با انواع شیرهای پنوماتیک آشنا می کند.

    1. شیر پنوماتیک کنترل جهت: از این نوع شیر پنوماتیک برای باز و بسته کردن گذرگاه دبی و کنترل جهت خروجی استفاده می کنند. شیرهای کنترل جهت خود به دو نوع شیرهای قطع و وصل جریان و یکسو کننده جریان تقسیم می شوند. هر کدام از شیرهای کنترل جهت دارای سه بخش ورودی، پردازنده و کنترل کننده هستند.
    2. شیر پنوماتیک کنترل کننده جریان: این شیرها با ایجاد گلویی در جهت حرکت باد، عبور هوا را محدود و یا آن را افزایش می‌دهند و به این صورت جریان را کنترل می‌کنند. این شیر ها در چهار نوع تحریک دستی، تحریک مکانیکی، تحریک پنوماتیکی و تحریک سلونوئیدی موجود هستند.
    3. شیرهای پنوماتیک کنترل فشار: این شیرها میزان فشار یک مخزن را کنترل می‌کنند. این شیر به کمک یک فنر و تنظیم کننده فنر کار می‌کند. اگر فشار افزایش یابد فنر پایین می رود و در صورت کاهش فشار فنر بالا می آید.

    برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیر بادی پنوماتیک دیافراگمی از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید

    کاربرد شیرهای پنوماتیک در صنعت

    شیر های پنوماتیک، بخشی از یک سیستم پنوماتیک هستند که وظیفه کنترل فشار، کنترل جهت و کنترل میزان باد را عهده دار هستند. از این رو تمامی کاربرد هایی که سیستم پنوماتیکی در صنعت دارد، بر عهده شیرهای پنوماتیک و سایر اجزای سیستم می‌باشد. در ادامه چندین مورد از کاربردهای سیستم پنوماتیک در صنعت بیان می‌شود.

    1. کاربرد پنوماتیک در سوئیچ های فشاری: این سوییچ ها در بخش های مختلف صنعت برای قطع و وصل جریان های مختلف استفاده می‌شوند. برای مثال زمانی که دو مخزن با هم در حال تبادل هستند اگر فشار در آنها از حد مشخص بالاتر رود، این سوییچ ها باعث قطع جریان می‌شوند.
    2.  سیلندرهای پنوماتیکی: سیلندرهای پنوماتیکی نمونه ای دیگر از کاربرد پنوماتیک به شمار می روند. این سیلندرها با استفاده از هوای فشرده، نیروی لازم برای ایجاد حرکت خطی یا چرخشی را فراهم می کنند. برخی از کمک فنر های خودرو ها از این مزیت بهره می‌برند. بنابراین شیرهای پنوماتیکی در بخش خودروسازی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
    3.  کاربرد پنوماتیک در ترمز های ماشین های سنگین: ترمزهای بادی به عنوان نمونه ای دیگر از کاربرد پنوماتیک به شمار می روند. این ترمزها ساختار اصطکاکی دارند که در آن ها با استفاده از هوای فشرده شده به وسیله شیرهای پنوماتیک کنترل فشار، انرژی لازم برای متوقف کردن کامیون یا قطار تامین می شود. 
    4.  مته های دندانپزشکی: در این مته ها از سیستم پنوماتیکی کمک گرفته شده است. زیرا  باد بهترین و بی ضرر ترین ابزار برای به حرکت در آوردن مته های دندانپزشکی می‌باشد. 
    5. کاربرد پنوماتیک در برق: کاربرد پنوماتیک در برق بسیار وسیع می‌باشد. چرا که خود برق دارای زیرمجموعه‌های بسیار گسترده‌ای است. در میان آن‌ها از جمله مهم‌ترین موارد می‌توان به ماشین‌‌های برقی که در حوزه‌های جوشکاری، صنایع برش چوب و … استفاده می‌شوند اشاره کرد.
    6.  کاربرد پنوماتیک در صنایع غذایی: یکی از کاربرد های مهم پنوماتیک محسوب می‌شود. از سیستم پنوماتیک در پر کردن کنسرو ها، بسته های چیپس، ساخت ظروف یکبار مصرف و… استفاده می‌شود. 
    7. تفریح و سرگرمی: از سیستم پنوماتیک در بسیاری از شهر بازی ها و باشگاه ها برای راه اندازی وسایلی مانند پارک بادی و یا دوچرخه ثابت، استفاده می‌کنند.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و نحوه ارسال شیر بادی پنوماتیک دو بوبین با ما در تماس باشید

    حال که کاربرد شیر پنوماتیک در صنعت را دانستیم به راحتی می توانیم یکی از انواع شیر های پنوماتیک را بسته به نوع کاری که انجام می دهیم انتخاب و استفاده کنیم.

    سخن پایانی 

    همانطور که در بالا اشاره شد کاربرد شیر پنوماتیک در صنعت بسیار زیاد است. شیر پنوماتیک، یک قطعه کنترل کننده در سیستم پنوماتیک محسوب می‌شود. این شیر انواع مختلفی دارد و در دو نوع دستی و برقی قابل تهیه است. این شیر وظیفه کنترل میزان فشار، هوای ورودی و خروجی، تغییر جهت جریان باد، کاهش و یا افزایش جریان را برعهده دارد. از این شیر در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، صنایع غذایی، فولاد، وسایل سرگرمی و باشگاه ها استفاده می‌شود. صبا صنعت یکی از فروشندگان بزرگ و معتبر قطعات پنوماتیک می‌باشد. این فروشگاه انواع شیر های پنوماتیک را در مدل های مختلف موجود دارد. شما می‌توانید متناسب با نیاز فعالیت خود، قطعات مورد نیاز پنوماتیک را از سایت صبا صنعت و یا نمایندگی های معتبر این شرکت تهیه کنید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیر بادی پنوماتیک دندانپزشکی با ما در  تماس باشید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014