۵ نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک

  • ۵ نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک

    5 نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک را در این مطلب بررسی میکنیم. شیر پنوماتیک یکی از مهمترین قطعات صنعتی می باشد و تاثیرات زیادی در کارها دارد. هر سیستم پنوماتیکی که در زمینه های مختلف صنعتی استفاده می شود، دارای شیر پنوماتیک است. این شیر ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها برای کاربرد خاصی به کار می روند.

    شیر پنوماتیک موجب ایمن تر شدن سیستم می شود و مانع از خرابی، نشتی و خارج شدن از حد تعادل و استاندارد می گردد. صبا صنعت یکی از معتبرترین فروشندگان قطعات هیدرولیک و پنوماتیک است، قصد دارد در این بخش ۵ نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک را به شما معرفی کند. اگر شما به دنبال استفاده از این شیرها هستید اما نمی‌دانید کدام نوع برای کاربرد مورد نظرتان مناسب تر است، این مطالب را مطالعه کنید.

    برای اطلاع از اینکه نحوه نامگذاری شیرهای پنوماتیک چگونه است به این مطلب مراجعه کنید.

    5 نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک

     5 نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک

    1. شیر پنوماتیک الکترومغناطیسی: بطور کلی می توان از پرکاربرد ترین شیر های پنوماتیک، شیر های الکترومغناطیسی را نام برد. این شیر ها که با نام شیر برقی نیز معروف هستند، یک سیم پیچ یا بوبین دارند که با کمک نیروی برق، یک میدان الکترومغناطیس قوی ایجاد می کند و به کمک نیروی مغناطیسی این میدان، دریچه کنترل را باز و بسته می کند و به کنترل کردن سیستم اقدام می کند.
      برای اینکه بدانید شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود این مطلب را مطالعه کنید.
    2.  شیر کنترل فشار: اولین نمونه از 5 نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک شیر کنترل فشار است.  و همان طور که از اسم این شیر ها مشخص است، شیر های پنوماتیک کنترل فشار وظیفه کنترل و تنظیم فشار هوای فشرده سیستم پنوماتیک را دارند. این شیر ها خود در سه مدل محدود کننده فشار، تنظیم کننده فشار و شیر تابع فشار موجود هستند. این شیر ها در سیستم پنوماتیک، متناسب با نیاز، فشار هوا را کنترل می کنند.
    3.  شیر یکسو کننده جریان: مورد بعدی از 5 نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک شیر یکسو کننده جریان است. شیر یکسو کننده پنوماتیک جریان گاز یا هوا را به این صورت کنترل می کند که به گاز یا هوا فقط اجازه حرکت از یک جهت را می دهد و در جهت مخالف، جریان هوا را مسدود کرده و به آن اجازه عبور نمی دهد. به بیان ساده تر در مدار های پنوماتیک، این نوع شیر ها برگشت جریان هوا در لوله ها را غیر ممکن می کنند. شیر های یکسو کننده جریان هوا خود انواع مختلفی دارند؛ مانند شیر یک طرفه، شیر شاتل و شیر تخلیه سریع.
      برای اطلاع از طرز کار شیر برقی پنوماتیک این صفحه را مشاهده کنید. 
    4.  شیر کنترل جریان: از دیگر انواع شیر پنوماتیک پر کاربرد، شیر های پنوماتیک کنترل جریان هستند. این شیر ها با محدود کردن مسیر هوا، باعث کاهش حجم هوای عبوری شده و در نتیجه جریان هوا را کنترل و تنظیم می کنند.
    5.  شیر پنوماتیک دستی: آخرین مورد از 5 نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک شیر پنوماتیک دستی است. شیر پنوماتیک دستی نیز یکی از انواع شیر پنوماتیک است که هنوز در بسیاری از سیستم های پنوماتیک کاربرد دارد. این شیر ها به دلیل اینکه با کمک نیروی برق یا فشار سیستم تغییر نمی کنند و برای تغییر نیاز به اپراتور یا همان نیروی دست انسان دارند، به شیر پنوماتیک دستی معروف هستند.

    برای اینکه بدانید تفاوت شیر برقی تک بوبین و دو بوبین در چیست این مطلب را بخوانید.

    سیستم پنوماتیک یکی از پرکاربرد ترین سیستم ها در صنعت و زمینه های دیگر محسوب می‌شود. شیرهای پنوماتیک نیز بخش جدایی ناپذیر این سیستم هستند. این شیرها وظیفه کنترل سایر اجزای سیستم و فشار باد را برعهده دارند. این شیرها انواع مختلفی مانند کنترل کننده جریان، قطع و وصل جریان و کنترل فشار دارند. که جزو پرکاربرد ترین شیر های پنوماتیک می باشند.

    علاوه بر این موارد، شیر های دیگری نیز وجود دارند که می توانند به کنترل یک سیستم پنوماتیک کمک کنند. فروشگاه صبا صنعت انواع شیرها و قطعات پنوماتیک را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به متقاضیان عرضه می‌کند. برای راه اندازی سیستم پنوماتیکی مورد نظر یا تعمیر و تعویض قطعات آن می‌توانید از این فروشگاه کمک بگیرید.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد شیر پنوماتیک دو بوبین این صفحه را مشاهده کنید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014