چه اتفاقاتی ممکن است باعث خراب شدن شیر پنوماتیک شود؟

  • دلایل خرابی شیر پنوماتیک چه چیزهایی می تواند باشد؟

    در این مقاله قصد داریم دلایل خرابی شیر پنوماتیک را بررسی کنیم. شیر پنوماتیک یکی از قطعات صنعتی مهم می باشد که کاربردهای فراوانی در صنعت دارد. یک سیستم پنوماتیک بدون شیر پنوماتیک، توانایی درست کار کردن را ندارد و از کار می ایستد. بنابراین لازم است که استفاده کنندگان از این سیستم ها، تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری آن به کار گیرند.

    یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از خرابی سیستم پنوماتیک، دانستن این سوال که چه اتفاقاتی ممکن است باعث خراب شدن شیر پنوماتیک شود؟ می باشد. بهتر است که شما نیز بدانید که یک شیر پنوماتیک چگونه خراب میشود. دانستن این سوال باعث جلوگیری شما از این اتفاق می گردد. بهتر است این مقاله را که صبا صنعت در آن به این سوال پاسخ داده است تا انتها مطالعه کنید. 

    با 5 نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک دراین مطلب آشنا شوید.

    دلایل خرابی شیر پنوماتیک

    دلایل خرابی شیر پنوماتیک

    دلایل خرابی شیر پنوماتیک می تواند، هزینه ها و خسارات زیادی را به بار آورد. بنابراین لازم است شما اتفاقاتی که منجر به خرابی این قطعه می شود را بدانید و مانع از پیش آمدن این موارد شوید. صبا صنعت در ادامه این موارد را بیان خواهد نمود.

    برای اطلاع از اینکه نحوه نامگذاری شیرهای پنوماتیک چگونه است به این مطلب مراجعه کنید.

    1. عدم روانکاری شیر: یکی از عوامل دردسر ساز در شیر برقی پنوماتیک هم تراز نبودن و روان کاری ناکافی این قطعه است. بروز چنین مشکلی میتواند، مانع جا به جایی و انتقال سیال شود. بنابراین لازم است که شما همواره به وسیله گریس یا سایر مواد روان کننده صنعتی، اقدام به روانکاری شیر پنوماتیک نمایید. هرچه شیر پنوماتیک روان تر کار کند، طول عمر آن افزایش می یابد و دیرتر دچار خرابی می گردد. 
    2. ولتاژ نامناسب: ورود ولتاژ نامناسب نیز از دیگر عواملی است که در بلند مدت میتواند خرابی شیر برقی را به دنبال داشته باشد. بنابراین لازم است همواره بر ولتاژ ورودی به سیستم پنوماتیک توجه داشته باشید، تا موجب خرابی و سوختن شیر پنوماتیک نشود.برای اینکه بدانید شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود این مطلب را مطالعه کنید.

     

     

    • آسیب فیزیکی: یکی دیگر از این عوامل شکستگی و آسیب های فیزیکی است که در اغلب مواقع تنها گزینه ی تعویض را مقابل کاربر قرار می دهد. آسیب فیزیکی ممکن است در زمان تعمیرات سایر قطعات یا در زمان نصب سیستم اتفاق بیفتد.
    • ساییدگی و استهلاک: توجه داشته باشید که اگر مقدار مورد نیاز سیال از شیر برقی نگذرد، ممکن است به دلیل سایش اهرم بندی و سایش لولا ها و باز نشدن کشوی شیر برقی به اندازه لازم ، این قطعه با مشکلات مختلفی روبرو شود. بنابراین هنگام استفاده از این قطعه باید توجه شود که میزان ورودی جریان سیال به داخل شیر، استاندارد باشد. 
    • قطع و وصل زیاد: یکی دیگر از عوامل مشکل زا در شیر برقی تکرار بیش از حد قطع و وصل شدن این قطعه است که با تولید حرارت زیاد همراه است و میتواند منجر به سوختن سیم پیچ نیز بشود. بنابراین برای افزایش عمر شیر پنوماتیک، توجه شود که به گونه ای برنامه ریزی شود که تعداد قطع و وصل کمتر شود.برای اطلاع از طرز کار شیر برقی پنوماتیک این صفحه را مشاهده کنید.

     

     

     

    • سایر عوامل: از عوامل دیگر که در خرابی شیر پنوماتیک موثر هستند اما کمتر باعث خرابی می شوند می توان به شکستن بست الکتریکی، بریدگی سیم اتصال، خراشیدگی در بخش های مختلف این قطعه، پارگی آب بند ها ، گرما و رطوبت بیش از حد، قرار گرفتن غیر صحیح درپوش شیر برقی و… اشاره کرد. 

     

    در این بخش از مقاله در مورد اتفاقاتی که ممکن است باعث خراب شدن شیر پنوماتیک شود، صحبت شد. شما به رعایت وسیله این نکات می‌توانید از خراب شدن شیر پنوماتیک سیستم خود، جلوگیری کنید. اما اگر شیر پنوماتیک شما دچار خرابی شده، می‌توانید برای تهیه قطعات مورد نظر برای تعمیر آن، به سایت صبا صنعت مراجعه کرده و پس از دریافت راهنمایی های لازم از مشاوران این سایت، اقدام به خرید قطعه مورد نظر کنید.

    برای اینکه بدانید تفاوت شیر برقی تک بوبین و دو بوبین در چیست این مطلب را بخوانید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014