علائم استاندارد شیرهای کنترل جهت پنوماتیک کدام است؟

  • علائم استاندارد شیرهای کنترل جهت پنوماتیک کدام است؟ 

    در این مطلب قصد داریم علائم استاندارد شیر پنوماتیک کنترل جهت را مختصرا شرح دهیم. شیرهای پنوماتیک یکی از ابزارهای صنعتی بسیار مهم هستند که در تمامی سیستم های پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرها برای کنترل سیستم پنوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی ابزارهای صنعتی باید از استانداردهای لازم و کافی برخوردار باشند. این استانداردها نشان دهنده کیفیت محصولات بوده و تاثیرات زیادی نیز در کارایی سیستم دارد.

    شیرهای کنترل جهت پنوماتیک نیز برای حفظ کارایی خود باید یک سری استاندارد داشته باشند. صبا صنعت قصد دارد در ادامه علائم استاندارد شیرهای کنترل جهت پنوماتیک را برای شما بیان کند. دانستن این استانداردها موجب می‌شود شما شیر مناسب و باکیفیت را انتخاب کنید. بنابراین اگر شما از استفاده کنندگان سیستم پنوماتیک هستید، بهتر است از این اطلاعات با خبر باشید. 

    برای دانستن دلایل خرابی شیر پنوماتیک به این مطلب مراجعه کنید.

    علائم استاندارد شیر پنوماتیک

    شیر کنترل جهت پنوماتیک چیست؟ 

    قبل از دانستن علائم استاندارد شیرهای کنترل جهت پنوماتیک، بهتر است با تعریف آن ها آشنا شوید. کنترل جهت پنوماتیک در واقع نوعی شیر پنوماتیک بوده که موظف به کنترل جهت حرکت عملگر ها در سیستم پنوماتیک است؛ در اصل این شیر ها هوا را در ورودی دریافت و طبق برنامه داده شده، آن را در خروجی کنترل می کنند.

    در سیستم های پنوماتیکی وظیفه اصلی کنترل جهت حرکت سیال (هوای فشرده) بر عهده شیرهای کنترل جهت می باشد. تغییر جهت حرکت هوای فشرده و در نهایت کنترل نحوه کار عملگرهای پنوماتیکی بر عهده این دسته از شیرها است. علائم استاندارد شیرهای کنترل جهت پنوماتیک اکثراً بر روی آن کشیده شده اند. در ادامه چندین مورد از این علایم را که بر روی بدنه شیر پنوماتیک یا بر روی جعبه آن قرار دارند برای شما بیان خواهد شد.

    علائم استاندارد شیرهای کنترل جهت پنوماتیک: 

    در ادامه برخی از علائم و اطلاعات که در صورت وجود آنها می‌توان به استاندارد بودن شیرهای کنترل جهت پنوماتیک پی برد بیان خواهد شد. تمامی این اطلاعات بر روی شیرهای پنوماتیک ذکر نشده است و ممکن است چند مورد از آن ها در هر کدام از شیرهای پنوماتیک کنترل جهت بیان شده باشد. بنابراین نبود چند مورد از این موارد بر روی شیر پنوماتیک، نشان دهنده غیر استاندارد بودن آن نیست.

    برای اینکه بدانید شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود این مطلب را مطالعه کنید.

    1.  میزان نیروی تحریک: بیانگر نیروی مورد نیاز برای تحریک شیر، می باشد. یکی از علائم استاندارد بودن شیرهای کنترل جهت پنوماتیک، ذکر میزان نیروی مورد نیاز برای تحریک بوبین شیر پنوماتیک می باشد.
    2.  مجوز ها: بیانگر استانداردهای مهم جهانی اخذ شده برای تجهیز مورد نظر می باشد. این علائم که عکس آن در دفترچه راهنما و یا بر روی جعبه شیر کنترل جهت پنوماتیک ذکر می شود. جزو مهمترین علائم استاندارد شیرهای کنترل جهت پنوماتیک می باشد. این مجوز ها نشان می دهد که شیر پنوماتیک مورد نظر در سطح جهانی دارای استاندارد می باشد.
    3.  مشخصات سیم پیچ: شیر پنوماتیک یکی از استاندارد بالایی برخوردار باشد، اطلاعات کاملی در مورد سیم پیچ و سلونوئید خود در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. 
    4.  مقدار C value : بیانگر بیشترین مقدار دبی جرمی عبوری برای نسبت فشارهایی پایین تر از نسبت بحرانی فشار می باشد. به طور کلی هرچه علائم استاندارد شیر پنوماتیک کنترل جهت بیشتر باشد و ما اطلاعات بیشتری در مورد شیر پنوماتیک بدست آوریم، می‌توان گفت که آن شیر از استانداردهای بالاتری برخوردار است.

    با 5 نمونه از کاربردی ترین شیرهای پنوماتیک دراین مطلب آشنا شوید.

    شیر کنترل جهت پنوماتیک یکی از پر استفاده ترین انواع شیر پنوماتیک در سیستم های پنوماتیک می باشد. بنابراین استاندارد بودن این شیرها و همچنین کیفیت بالای آن برای سیستم بسیار با اهمیت می باشد. در این بخش سعی شد علائم استاندارد شیرهای کنترل جهت پنوماتیک بیان گردد.

    اما ممکن است با وجود این اطلاعات باز هم برخی افراد سودجو اقدام به فروش شیر های با کیفیت پایین و بدون استاندارد نمایند. برای اینکه شما در دام این گونه از افراد نیفتید، می‌توانید به سایت صبا صنعت مراجعه کرده و شیرهای پنوماتیک مورد نظر خود را از طریق این سایت تهیه نمایید.

    برای اطلاع از اینکه نحوه نامگذاری شیرهای پنوماتیک چگونه است به این مطلب مراجعه کنید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014