کاربرد جک پنوماتیک چیست؟

  • کاربرد جک پنوماتیک چیست؟

    استفاده از جک های مختلف در صنعت بسیار زیاد است. جک ها کاربردهای فراوانی در صنعت دارند و در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این موارد موجب شده است که جک هایی در ابعاد و انواع مختلف ساخته شوند تا در موارد و زمینه‌های مختلف به کار گرفته شود. یکی از جنگهایی که در صنعت بسیار محبوب است و تقریباً بسیاری از مشاغل صنعتی از آن استفاده می کنند، جک پنوماتیک است.

    اینجا که یکی از معروف ترین جک های صنعتی می باشد. صبا صنعت یکی از شرکت های فروش انواع لوازم و تجهیزات پنوماتیک و هیدرولیک ای می باشد، در این مقاله، کاربرد جک پنوماتیک را برای شما بیان می کند. شما می توانید پس از اطلاع از کاربرد های جک پنوماتیک، پسر به همین سایت انواع جک پنوماتیک را خریداری نمایید.

    برای خرید انواع جک پنوماتیک گریپر با ما تماس بگیرید.

    کاربرد جک پنوماتیک

    جک پنوماتیک چیست؟ 

    جک یا سیلندر پنوماتیک، دسته ای از عملگر های پنوماتیک هستند و همانطور که از نام آنها مشخص است؛ توسط هوای فشرده کار می کنند، روند کلی حرکت در جک پنوماتیک به این شکل است که هوای فشرده از پورت ورودی جک وارد شده و در پشت سیلندر جمع می شود؛ در نهایت با فشار خود منجر به حرکت صفحه ای می شود که شفت جک به آن متصل است و به این ترتیب جک به حرکت در خواهد آمد. این جک ها به منظور جابجایی و انتقال خطی مورد استفاده قرار می گیرند. پارامتر های مهم برای انتخاب جک پنوماتیک مشخص کردن طول کورس و قطر پیستون جک است. در ادامه به توضیح بیشتر کاربرد جک پنوماتیک می پردازیم.

    برای خرید و دریافت قیمت و اطلاعات بیشتر در مورد جک پنوماتیک sc با ما در تماس باشید.

    لازم به ذکر است که فاصله بین نقطه حرکت اولیه تا آخرین نقطه ای که میله پیستون یا شفت سیلندر طی می کند، طول کورس نام دارد و با واحد میلی متر معین می شود. به طور معمول طول کورس برای جک های پنوماتیک متناسب با طراحی انجام شده از 1 تا 2000 میلی متر متغیر است.

    کاربرد جک پنوماتیک چیست؟ 

    حال که با چیستی جک پنوماتیک آشنا شدید، باید بدانید که این جک ها کاربرد های زیادی در بخش های مختلفی دارند، در ادامه به معرفی کاربرد های جک پنوماتیک خواهیم پرداخت. 

    1. کاربرد جک های پنوماتیک در خودرو: یکی از اصلی‌ترین حوزه‌ها در خصوص این سیستم‌ها کاربرد جک پنوماتیک در خودرو می‌باشد. به طوری که شما شاهد بکارگیری آن در ترمز هیدرولیک و فرمان هیدرولیک اتومبیل خواهید بود. علاوه بر آن در ماشین‌های جدید، تنظیم صندلی‌ها نیز توسط جک های پنوماتیک کوچک انجام می‌شود. به غیر از آن در بسیاری از مراحل ساخت و کارخانه‌ای اتومبیل نظیر ساخت و شکل دادن بدنه از دستگاه‌های پنوماتیکی بهره می‌برند. حتی در برخی خودرو ها، سیستم تعلیق خودرو، به وسیله ساخت جک پنوماتیک، صورت می گیرد.
      برای دریافت قیمت و اطلاعات بیشتر در مورد جک قلمی پنوماتیک با ما در تماس باشید.
    2. ماشین های گود برداری: یکی دیگر از کاربرد های جک پنوماتیک را می توان در ساخت ماشین های خاکبرداری مانند انواع بیل های مکانیکی دانست. برخی از این بیل ها، برای بالا بردن چنگک خود، نیاز به بازوان قوی دارند. این بازو ها، به کمک جک پنوماتیک حرکت می کنند و توانایی بیل های مکانیکی را افزایش می دهند. امروزه حمل و نقل وسیله‌های سنگین به کمک سیستم‌های پنوماتیکی بسیار راحت‌تر شده است. به طوری که می‌توان شاهد استفاده از آن در ماشین‌های سنگین نظیر لیفتراک، جرثقیل و … بود.
    3. کاربرد در کشاورزی: مثل اکثر حوزه‌ها در کشاورزی نیز سیستم‌های پنوماتیکی به داد کشاورزان رسیده است. به طوری که صاحبان زمین‌های کشاورزی بدون سختی زیاد می‌تواند از توان سیال استفاده کرده و تراکتورهای سنگین خود را به حرکت در بیاورند. همچنین دستگاه‌هایی مثل خرمن کوب، کمباین، کلوخ شکن، میوه چین،  و … موارد دیگری در صنعت کشاورزی هستند که نسل جدید آن‌ها با استفاده از جک پنوماتیک کار می‌کنند.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و خرید انواع جک پنوماتیک smc با  ما تماس بگیرید.

    جک های پنوماتیک از پرکاربردترین قطعات پنوماتیکی هستند که در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. در این مطالب، سه حوزه مهم درباره کاربرد جک های پنوماتیک بیان شد. اگر کمی دقیق تر شویم، می توان ده ها مورد از کاربرد های جک پنوماتیک را بیان کرد. صبا صنعت در این مقاله تلاش کرد تا شما را با جک پنوماتیک و کاربرد های آن آشنا سازد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد جک پنوماتیک و سایر محصولات پنوماتیک به سایت صبا صنعت مراجعه کرده و پس از مشاهده محصولات، نسبت به تهیه هر کدام از آنها متناسب با نیاز خود اقدام نمایید. 

    برای دریافت قیمت و خرید انواع جک پنوماتیک shako با ما تماس بگیرید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014