شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود؟

  • شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود؟

    زمینه های صنعت بسیار مختلف است. صنایع پزشکی، خودروسازی، شیمیایی، فولاد و… از مهمترین صنایع هستند. اما همه این صنایع نیاز به لوازم خاصی برای ادامه کار خود دارند. برخی از لوازم صرفا مختص به همان صنعت هستند و در صنعت دیگر قابل استفاده نیستند. اما برخی از وسایل و قطعات نیز در همه صنایع مشترک هستند.

    یکی از این قطعات، سیستم پنوماتیک و شیر پنوماتیک است. شیر پنوماتیک در تمامی صنایع کاربرد دارد و کاربرد آن از صنایع مستقیماً به زندگی افراد آمده است؛ مانند لوازم ورزشی و پارک های بادی. فروشگاه صبا صنعت یکی از فروشندگان انواع قطعات پنوماتیک مانند شیر، مخزن، کمپرسور و… می باشد. این سایت قصد دارد در این بخش شما را با چگونگی کنترل جریان توسط شیر پنوماتیک آشنا کند. شما می‌توانید شیرهای پنوماتیک مورد نظر خود را از طریق سایت و نمایندگی های صبا صنعت تهیه کنید.

    برای اطلاع از طرز کار شیر برقی پنوماتیک این صفحه را مشاهده کنید.

    شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود؟

    شیر پنوماتیک چیست؟

    ابتدا بهتر است قبل از جواب دادن به سوال شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود؟ با شیر پنوماتیک آشنا شوید. به همین دلیل در این قسمت تعریف واحدی از این شیر ها بیان می گردد. شیر پنوماتیک، برای کنترل جریان هوای فشرده در یک سیستم پنوماتیک، مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو کاربرد های زیادی دارد.

    این شیر به وسیله نیروی الکتریکی یا نیروی دست کار می کند و مدل های مختلفی دارد. این شیر توانایی کار با سرعت های متفاوت را دارد. حضور این قطعه در سیستم پنوماتیک، بسیار ضروری است. این شیر ها در مدل های تک بویین، دو بویین و چند بویین وجود دارد. هر کدام از این مدل ها تفاوتی با دیگری دارند و در تعداد حالاتی که می توانند فعالیت کنند، متفاوت هستند. شیر های پنوماتیک تحولی بزرگ در سیستم های پنوماتیک ایجاد کردند و باعث محبوبیت و استفاده بیشتر این سیستم ها شدند. 

    برای اینکه بدانید تفاوت شیر برقی تک بوبین و دو بوبین در چیست این مطلب را بخوانید.

    شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود؟ 

    شیر های پنوماتیک در دو مدل دستی و برقی موجود هستند. همانطور که می دانید، در شیرهای برقی پنوماتیک، انرژی الکتریسیته به انرژی مغناطیسی تبدیل می شود. در این شیر ها نیروی برق به بویین انتقال می یابد و با ایجاد جریان در سیم پیچ بویین، انرژی الکترومغناطیسی تولید می شود. میدان الکترومغناطیسی خاصیت آهن ربایی دارد. به وسیله‌ی این انرژی، دریچه باز و بست شیر برقی کشیده می شود و منجر به تغییر در مسیر جریان هوای فشرده می گردد.

    این عمل در شیر تک بوبین، دو بویین و چند بویین یکسان بوده و تمامی شیر های برقی عملکرد مشابه به چیزی که گفته شد، دارند. در شیر های برقی نیاز به اعمال نیروی مستقیم توسط اپراتور نیست. و اپراتور از قبل دستور را به شیر می دهد و حین انجام فرآیند، صرفا نظاره گر اینست که خطایی در انجام آن رخ ندهد. 

    در مدل دستی نیز، خود اپراتور و کسی که در حال کار کردن با شیر پنوماتیک است، دریچه‌ی شیر را به وسیله اهرم، حرکت می دهد و باعث کنترل جریان می شود. 

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد شیر پنوماتیک دو بوبین این صفحه را مشاهده کنید.

    این شیر ها متناسب با مدل های مختلفی که دارند می توانند کارهای متفاوت مانند باز کردن جریان، بستن جریان، شدت دادن به جریان، کاهش جریان و تغییر جهت جریان را انجام دهند. به همین دلیل هنگام خرید باید دقت نمود که شیر پنوماتیک خریداری شده، متناسب با نیاز سیستم پنوماتیک باشد. صبا صنعت که فروشنده انواع شیرهای پنوماتیک و سایر قطعات هیدرولیک و پنوماتیک می باشد، تلاش کرد تا در این بخش جواب سوال شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود؟ را بیان کند. اکنون که با نحوه کنترل جریان توسط شیر پنوماتیک آشنا شده اید، می توانید انواع شیر پنوماتیک را از طریق سایت صبا صنعت خریداری نمایید.

    معایب استفاده از شیر پنوماتیک را در این مقاله بخوانید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014