نحوه نامگذاری شیرهای پنوماتیک چگونه است؟

  • نحوه نامگذاری شیرهای پنوماتیک چگونه است؟

    امروزه با پیشرفت علم و صنعت، نیاز به انواع لوازم صنعتی برای آسان تر و سریع تر شدن کارها افزایش یافته است. این امر موجب اختراع و تولید بسیاری از دستگاه ها و قطعات شده است. شیر پنوماتیک نیز یکی از لوازمی است که در پی نیاز صنعت به آن، تولید شده است.  شیر پنوماتیک نوعی تغییر دهنده جریان هوا است و به وسیله تغییر جریان هوا در بخش های مختلف صنعت اثرگذاری دارد.

    صبا صنعت یکی از بزرگترین و معتبرترین عرضه کنندگان انواع قطعات پنوماتیک و هیدرولیک است، که در این بخش ما را نحوه نامگذاری شیر پنوماتیک آشنا می کند. شما می توانید پس از آشنایی با نحوه نامگذاری این شیر ها، متناسب با نیاز خود، آن را از طریق، سایت صبا صنعت خریداری نمایید.

    برای اینکه بدانید شیر پنوماتیک چگونه باعث کنترل جریان می شود این مطلب را مطالعه کنید.

    نحوه نامگذاری شیرهای پنوماتیک چگونه است؟

    قبل از اینکه در مورد نحوه نامگذاری شیر های پنوماتیک صحبت کنیم، بهتر است شما با چیستی این شیر ها آشنا شوید. این شیرها جزو کنترل کننده های سیستم پنوماتیک محسوب می شوند. شیرهای پنوماتیک و وظیفه کنترل سرعت و فشار هوای عبوری از سیستم پنوماتیک را برعهده دارند.

    در سیستم پنوماتیک انتقال قدرت به وسیله فشار هوا صورت می‌گیرد. بنابراین داشتن اطلاعات در مورد اجزای انتقال قدرت مهم است. از این رو شیرهای پنوماتیک وظیفه مهمی را در سیستم عهده دار هستند. اگر شیر پنوماتیکی که برای سیستم انتخاب می‌کنید مناسب نباشد، سیستم به درستی عمل نمی کند. به طور کلی شیرهای پنوماتیک با وارد کردن نیرو، توانایی قطع و وصل و تغییر مسیر جریان هوا را دارند. شیر پنوماتیک در دو نوع دستی و برقی موجود است.

    برای اطلاع از طرز کار شیر برقی پنوماتیک این صفحه را مشاهده کنید.

     این شیرها در نوع دستی با نیروی دست انسان و در نوع برقی با جریان الکتریکی تغییر حالت میدهند و منجر به تغییر جریان هوا می گردند. این شیر ها بر حسب تعداد حالت هایشان و ورودی و خروجی ها، نامگذاری می شوند. در ادامه به سوال نحوه نامگذاری شیرهای پنوماتیک چگونه است؟ پاسخ می دهیم.

    نحوه نامگذاری شیرهای پنوماتیک چگونه است؟

    برای نامگذاری شیر پنوماتیک در سراسر جهان، یک قانون وجود دارد. یک روشی برای نام گذاری شیر های جهت دار وجود دارد که بر اساس تعداد ورودی ها و حالت هایی است که شیر می تواند در آن موقعیت ها قرار بگیرد. در این حالت شیر را با دو عدد که بینشان، یک بک اسلش “/” است نشان می دهند. عدد سمت راست بک اسلش نشان دهنده تعداد موقعیت هایی است که شیر قابلیت سوییچ شدن به آن ها را دارد و عدد سمت چپ اسلش تعداد ورودی های شیر را نشان می دهد.

    برای اینکه بدانید تفاوت شیر برقی تک بوبین و دو بوبین در چیست این مطلب را بخوانید.

    برای مثال یک شیر ۲/۶ که خوانده می شود “شش به دو”، شش ورودی دارد و در دو موقعیت تغییر حالت می دهد. یعنی هوا می تواند از شش مسیر مستقیم وارد آن شود و شیر نیز در دو حالت قطع و وصل، یا افزایش و کاهش فشار، فعالیت خواهد کرد. 

    نحوه نامگذاری شیرهای پنوماتیک به این گونه می باشد و شما با دانستن تعداد ورودی ها و حالاتی که شیر دارد، اسم آن را تشخیص دهید. همچنین برای خرید این شیرها با دانستن اینکه به چند ورودی و چند حالت نیاز دارید، می توانید نام شیر پنوماتیک مورد نظر را در هنگام خرید بدانید.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد شیر پنوماتیک دو بوبین این صفحه را مشاهده کنید.

    شیرهای پنوماتیک در صنعت بسیار پرکاربرد هستند. به این دلیل نامگذاری آنها به صورت واحد انجام می‌شود و در تمامی فروشگاه ها با یک نام مشخص شناخته شده هستند. به همین دلیل صبا صنعت در این مقاله نحوه نامگذاری شیر پنوماتیک را برای شما بیان کرده است. شما می توانید متناسب با نیاز صنعت خود، به سایت صبا صنعت مراجعه کرده و شیر پنوماتیک مورد نظر خود را خریداری نمایید.

    معایب استفاده از شیر پنوماتیک را در این مقاله بخوانید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014