شیرهای برقی پنوماتیک در کدام صنایع کاربرد دارد؟

  • صبا صنعت قصد دارد تا بیان کند که شیرهای برقی پنوماتیک در کدام صنایع کاربرد دارد؟ و کاربرد شیر برقی پنوماتیک چیست؟ شیر پنوماتیک یکی از قطعات پرکاربرد صنعتی می باشد که در تمامی سیستم های پنوماتیک که در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، وجود دارد. این شیرها وظیفه کنترل سیستم پنوماتیک را برعهده دارند. به همین علت از اهمیت بالایی در صنعت برخوردار هستند و در بخش های مختلف صنعتی به کار برده می شوند. از این رو می توان این قطعه را یکی از محبوب ترین قطعات سیستم پنوماتیک دانست.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

    نحوه نگهداری جک پنوماتیک

    کاربرد شیر برقی پنوماتیک چیست ؟

    کلمه پنوماتیک یک کلمه یونانی، به معنای هوا یا تنفس است. در حقیقت پنوماتیک یک فناوری علمی است که در آن با استفاده از هوا نیروی مکانیکی ایجاد می کنند. شیر پنوماتیک یکی از پر استفاده ترین قطعات در صنعت به شمار می آید. این شیر در اتوماسیون صنایع غذایی، خودروسازی، کاشی و سرامیک سازی، داروسازی، صنایع شیمیایی و… کاربرد دارد.

    برای اطلاع از طرز کار شیر برقی پنوماتیک این صفحه را مشاهده کنید.

    این شیر به وسیله نیروی الکتریکی در مسیر هوا تغییر ایجاد می کند؛ یعنی شیر پنوماتیک باعث قطع و وصل شدن جریان هوا می شود. برخی از این شیرها به وسیله نیروی دست کار می کنند و برخی از نمونه های برقی به وسیله جریان برق باعث قطع و وصل شدن جریان هوا می گردند. امروزه در بیشتر صنایع از شیر پنوماتیکی برقی استفاده می کنند و شیرهای پنوماتیک دستی تقریبا منسوخ شده اند. 

    برای اطلاع از ویژگی های شیر برقی پنوماتیک کوچک با شماره های مجموعه تماس بگیرید.

    کاربرد شیر برقی پنوماتیک در بازه ۲۴ تا ۲۲۰ ولت کار می کنند. این بازه ولتاژی باعث استفاده گسترده از آنها در بخش های مختلف صنعتی شده است.صبا صنعت، انواع شیرهای پنوماتیک در ولتاژ های مصرفی متفاوت را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت عرضه می‌کند. متقاضیان این قطعه می‌توانند از طریق سایت این فروشگاه، این محصولات را متناسب با نیاز خود سفارش دهند.

    کاربرد شیرهای برقی پنوماتیک در صنایع

    در اینجا به موارد مهمی از کاربرد شیر برقی پنوماتیک می پردازیم:

    کاربرد شیر برقی پنوماتیک در صنعت خودرو:

    صنعت خودرو از سیستم‌های پنوماتیک برای پر کردن هوای فشرده‌شده در لاستیک، رنگ‌آمیزی خودرو، باز و بسته شدن درها، ترمزهای هوا در وسایل نقلیه سنگین و غیره استفاده می‌کند.

    کاربرد شیر برقی پنوماتیک در حمل و نقل:

    از روش پنوماتیک و شیرهای برقی پنوماتیک برای حمل کالا از ریل به مکان دیگر در داخل کارخانه‌ها استفاده می‌شود. در صورت فشار دکمه سیلندر، کالای موجود بر روی غلتک را به داخل گیره متحرک فشار می‌دهد.

    برای آگاهی از نحوه ی سفارش شیرهای پنوماتیک صنعتی با ما در ارتباط باشید.

    کاربرد شیر برقی پنوماتیک در ترمز هوایی:

    ترمزهای هوایی یا پنوماتیکی شاید رایج‌ترین موارد استفاده از شیرهای برقی پنوماتیک باشند که مردم می‌شناسند. اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و واگن‌های قطار از این دست هستند. این سیستم‌ها از نوعی ترمز اصطکاکی استفاده می‌کنند که در آن هوای فشرده روی پیستون فشار می‌آورد و سپس لنت ترمز فشرده‌شده و بدین ترتیب خودرو متوقف می‌شود. 

    ابزارآلات صنعتی موردی دیگر از کاربرد شیر برقی پنوماتیک :

    به احتمال زیاد تکنسین‌ها هر روز به ایده‌های جدید و کاملاً متفاوتی در کاربرد شیرهای برقی پنوماتیک دست می‌یابند، بنابراین ممکن است ابزار متنوعی در آینده شکل بگیرد. زمانی که کارگران ساختمانی برای شکستن بتن به یک چکش یا برای قرار دادن میخ به یک تفنگ میخ‌کوبی احتیاج داشته باشند، ابزارهای پنوماتیک بهترین انتخاب برای عملکردهای سخت خواهند بود. معمولاً مته‌های دستی نمی‌تواند برای انجام کارهای سنگین انرژی کافی را از یک منبع الکتریکی تأمین کنند، بنابراین آن‌ها از طریق یک شیلنگ هوا به یک کمپرسور متصل می‌شوند. 

    برای دانستن علائم استاندارد شیر پنوماتیک کنترل جهت به این مطلب مراجعه کنید.

    کاربرد شیر برقی پنوماتیک ; استفاده در کارگاه ها:

    کاربرد شیرهای برقی پنوماتیک در میان کسانی که می‌خواهند مطمئن شوند همه کارها با حداکثر دقت انجام می‌شود، بسیار محبوب است. محرک‌های شیر کنترل پنوماتیک، هوای فشرده را به حرکت تبدیل می‌کنند. بسته به آنچه نیاز دارید می‌توانید دستگاه‌هایی در نظر بگیرید که حرکات چرخشی یا خطی تولید می‌کنند. این حالت باعث می‌شود چنین ابزارهایی برای کاربردهایی که در آن‌ها نیاز به پیوند یا ایجاد خلأ است، مناسب باشند. 

    برای خرید شیر بادی پنوماتیک جریان با شماره های مجموعه تماس بگیرید.

    سایر کاربردهای صنعتی:

    حفاری، اره کردن، پر کردن، بسته‌بندی، تعویض و … از جمله کاربردهای کلی سیستم پنوماتیک و شیرهای برقی پنوماتیک است. استفاده از شیر برقی پنوماتیک در تمامی صنایع امری شایع می باشد. از این رو می‌توان گفت که شیرهای برقی پنوماتیک علاوه بر موارد گفته شده در سایر زمینه هایی که صاحبان مشاغل از خود خلاقیت به خرج دهند، می تواند کاربرد داشته باشد.

    برای اطلاعات بیشتر از شیر برقی پنوماتیک کوزه ای با ما در ارتباط باشید.

    کاربرد شیر برقی پنوماتیک موجب شده است که تعداد خریداران شیرهای برقی پنوماتیک افزایش یابد و به دنبال آن فروشندگان مختلفی ظهور نمایند. بنابراین شما باید در هنگام خرید شیر برقی پنوماتیک دقت نمایید تا این محصول را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. شما میتوانید برای خرید شیرهای برقی پنوماتیک به سایت صبا صنعت مراجعه نمایید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014