نحوه نگهداری جک پنوماتیک برای طول عمر بیشتر آن

  • صبا صنعت قصد دارد در این مقاله نحوه نگهداری جک پنوماتیک برای طول عمر بیشتر آن را برای شما بیان کند. اگر شما نیز از استفاده کنندگان جک پنوماتیک می باشید بهتر است نکات مهم گفته شده در این مقاله را به خاطر بسپارید تا طول عمر جک پنوماتیک شما افزایش یابد. جک پنوماتیک یکی از قطعات مهم صنعتی به شمار می‌رود که از قیمت قابل توجهی نیز برخوردار می باشد.

    نحوه نگهداری جک پنوماتیک

    به همین دلیل تعویض دوره ای آن به صرفه نمی باشد و تعمیرات آن نسبت به تعویض آن مقرون به صرفه تر است پس نحوه نگهداری جک پنوماتیک بسیار اهمیت دارد. علاوه بر آن تعمیرات این جک نیز از قیمت بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل، تمامی استفاده کنندگان از جک پنوماتیک به دنبال یادگیری نحوه نگهداری جک پنوماتیک برای طول عمر بیشتر آن می باشند.

    برای مشاهده از ویژگی های شیر پنوماتیک غلتکی با واتس آپ در تماس باشید.

    نحوه نگهداری جک پنوماتیک

    نحوه نگهداری جک پنوماتیک چیست؟

    سیلندرهای پنوماتیکی که سیلندرهای هوا نیز نامیده می‌شوند، جزء نهایی دستگاه مکانیکی کنترل هوای بادی یا فشرده هستند. سیلندرهای هوا یا پنوماتیک وسایلی هستند که نیروی هوای فشرده را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند. انرژی مکانیکی حرکت خطی یا چرخشی ایجاد می‌کند. سیلندر هوای پنوماتیک به عنوان محرک در سیستم پنوماتیک عمل می‌کند. بنابراین به آن محرک خطی پنوماتیک می ‌گویند. 

    برای آگاهی از شیر پنوماتیک یونیت دندانپزشکی با ما تماس بگیرید.

    نکات مهم در نحوه نگهداری جک پنوماتیک برای طول عمر بیشتر آن 

    از مهمترین مواردی که در استفاده از جک پنوماتیک باید به آن توجه کرد، نحوه صحیح استفاده از آن، به نحوی که منجر به افزایش طول عمر آن گردد، می باشد. به همین دلیل در این قسمت قصد داریم نکات مهم در زمینه نگهداری جک پنوماتیک برای طول عمر بیشتر آن را بررسی کنیم. 

    فیلتر مناسب جک پنوماتیک:

    انتخاب صحیح فیلتر پنوماتیک نقش بسیار مهمی را در تعیین کیفیت و تعیین عملکرد کاری سیستم که توسط هوای فشرده تغذیه می شود، بازی می کند. یکی از خصوصیات فیلترهای پنوماتیک اندازه منافذ آن میباشد. اندازه منافذ یک فیلتر نشانگر کوچکترین اندازه ذراتی است که می توانند فیلتر شوند. نکته دیگر اینکه سطح آب تقطیر شده جمع آوری شده در فیلتر، قبل از آنکه به علامت ماکزیمم برسد، باید تخلیه شود، در غیر اینصورت آب تقطیر شده دوباره وارد مسیر هوا می شود. 

    استفاده از تنظیم کننده فشار( فشار ثابت):

    رگولاتورهای پنوماتیک که توسط کمپرسور تولید می شود دارای نوسان می باشد. تغییرات فشار در لوله ها میتواند تأثیر منفی در مشخصات سوئیچینگ ( تغییر موضع ) شیرها ، زمان حرکت سیلندرها و مشخصات زمانی شیرهای کنترل جریان و شیرهای حافظه بگذارد. بنابراین فشار ثابت پیش نیازی برای عملکرد بدون مشکل یک کنترل پنیوماتیکی میباشد.

    برای اطلاع از ویژگی های شیر برقی پنوماتیک کوچک با شماره های مجموعه تماس بگیرید.

    برای ایجاد فشار ثابت در سیستم ، رگولاتورها در قسمت مرکزی شبکه هوای فشرده قرار داده میشوند تا از تأمین فشار ثابت ( فشار ثانویه ) علیرغم نوسانات فشار در حلقه اصلی ( فشار اولیه ) اطمینان حاصل شود. کاهنده فشار یا تنظیم کننده فشار بعد از فیلتر پنوماتیک قرار گرفته و وظیفه آن ثابت نگه داشتن فشار علیرغم نوسانات فشار و یا مصرف هوا در سیستم میباشد.

    روغن کاری مناسب:

    دستگاه روغن زن پنوماتیک بعنوان یک قاعده، هوای فشرده تولید شده باید خشک باشد مثلا بدون روغن باشد. برای تعدادی از قطعات ، هوای روغنکاری شده زیان آور و برای برخی دیگر نامطلوب است ولی هوای روغن کاری شده برای قطعات قسمت قدرت سیستم پنوماتیکی ، در موارد خاص میتواند ضروری باشد. بنابراین روغن کاری هوای فشرده همیشه باید محدود به قسمت هایی شود که نیاز به روغن کاری دارند .

      برای آشنایی بیشتر با شیر اطمینان پنوماتیک به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

    برای نحوه نگهداری جک پنوماتیک باید دستگاه روغن زن به همراه روغن های منتخب ویژه جهت تغذیه هوای فشرده در سیستم نصب شود. قابل ذکر است که روغن هایی که در هوای فشرده از طریق کمپرسور وارد سیستم می شوند برای روغن کاری اجزاء و قطعات قسمت کنترل مناسب نیستند.

    بهتر است که نحوه نگهداری جک پنوماتیک به گونه‌ای باشد که منجر به افزایش طول عمر آن گردد. نکته های گفته شده از مهمترین نکات برای نگهداری با طول عمر بیشتر جک پنوماتیک میباشد. اما در سه نکته‌ی گفته شده، فیلتر مناسب جک پنوماتیک، مهم ترین نکته ای می باشد که منجر به افزایش طول عمر جک می گردد.

    برای دیدن سایر اطلاعات از شیر پنوماتیک کنترل با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

    شما میتوانید برای تهیه انواع قطعات پنوماتیک از جمله جک های پنوماتیک، به سایت صبا صنعت مراجعه کرده و پس از مشاهده انواع دستگاه های پنوماتیک موجود در این سایت، نسبت به خرید دستگاه مورد نیاز و نحوه نگهداری جک پنوماتیک اقدام کنید. 

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014