راهکار مهم افزایش طول عمر شیر پنوماتیک چیست؟

  • صبا صنعت قصد دارد راهکار مهم افزایش طول عمر شیر پنوماتیک را برای شما بیان نماید. لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید. سیستم های پنوماتیک کاربرد زیادی در صنایع دارند. این سیستم ها دارای بخش های مختلفی می باشند و خرابی هر یک از این بخش آن منجر می‌شود که سیستم نتواند به خوبی فعالیت مورد نظر را صورت دهد. این امر موجب گردیده است تا استفاده کنندگان این سیستم ها به دنبال یافتن راه های مهم برای افزایش طول عمر قطعات مختلف آن باشند. یکی از قطعات مهم سیستم پنوماتیک را میتوان شیر پنوماتیک نام برد. این شیر دارای کاربردهای زیادی در سیستم پنوماتیک و همچنین از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است. به همین دلیل حفاظت و افزایش طول عمر آن، همواره مورد توجه استفاده کنندگان از این شیر ها بوده است.

    برای اینکه بدانید تفاوت شیر پنوماتیک و هیدرولیک چیست این مقاله را مطالعه کنید.

    افزایش طول عمر شیر پنوماتیک

    افزایش طول عمر شیر پنوماتیک چیست؟

    شیر پنوماتیک یکی از قطعات مهم سیستم پنوماتیک است که با اعمال نیرو به آن می تواند مسیر هوا را تغییر دهد و یا آن را قطع و وصل نماید. برخی از شیر های پنوماتیک با نیروی دست انسان کار می کنند ولی در نمونه های برقی با اعمال جریان الکتریکی،  کنترل و تحریک شیر پنوماتیک انجام می گردد که در این حالت به آن شیر برقی پنوماتیکی می گویند . با اعمال جریان الکتریکی در این شیر برقی بوبین آن خاصیت آهن ربایی پیدا کرده و نیروی لازم برای تغییر وضعیت شیر پنوماتیک را ایجاد می نماید. شیر های پنوماتیک همواره تحت فشار هوا هستند، به این دلیل باید محافظت هایی از آن انجام شود تا طول عمر آن افزایش یابد.

    مزیت های استفاده از شیر پنوماتیک در این مقاله ذکر شده است.

    راهکار مهم افزایش طول عمر شیر پنوماتیک

    افزایش طول عمر شیر پنوماتیک بسیار مهم است. برای این امر، شما باید سلسله مراتبی را رعایت کنید که منجر به افزایش طول عمر شیر پنوماتیک می گردد. در ادامه این مراحل برای شما بیان خواهد شد تا شما با رعایت ان ها، طول عمر شیر پنوماتیک خود را افزایش دهید.

    معایب استفاده از شیر پنوماتیک را در این مقاله بخوانید.

    نصب صحیح شیر پنوماتیک در افزایش طول عمر شیر پنوماتیک:

    اگر شیر شیر پنوماتیک در جایگاه اشتباه در سیستم پنوماتیک نصب شود و یا در هنگام نصب به طور صحیح در جای خود قرار نگیرد و دارای لقی باشد، سریعا خراب شده و شما ناچار به تعمیر و یا حتی تعویض آن هستید. بنابراین باید دقت کنید که در زمان نصب شیر پنوماتیک، بصورت صحیح این کار صورت گیرد. به همین دلیل بهتر است که این کار توسط افراد ماهر صورت گیرد. 

    تمیز کردن:

    ممکن است به دلیل خراب بودن یا کهنه شدن فیلتر هوا، گرد و خاک به داخل شیر پنوماتیک ورود کند. اگر این گرد و خاک در درز های شیر جای بگیرد و مدت طولانی آن جا بماند، در انجام کار و باز و بست شدن دریچه های شیر خلل ایجاد کرده و به مرور موجب خرابی آن می گردد. بنابراین بهتر است که حتما بصورت دوره ای اقدام به باز کردن و تمیز کردن شیر پنوماتیک نمایید. 

    برای دانستن علائم استاندارد شیر پنوماتیک کنترل جهت به این مطلب مراجعه کنید.

    توجه به قسمت های دارای استهلاک بیشتر موردی دیگر از افزایش طول عمر شیر پنوماتیک:

    شیر برقی پنوماتیک مستعد ابتلا به مشکلات مربوط به خرابی است که عمدتا کویل ها و مهر و موم و سایر قطعات مصرفی هستند ، فرسودگی کویل به دلیل کار با اضافه بار ایجاد می شود ، خود مهر و موم یک قسمت پوشیده است که بیشتر به دلیل ساعات طولانی کار ناشی از ساییدگی و پارگی طبیعی است. 

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

    زنگ زدگی یکی از مواد مهم افزایش طول عمر شیر پنوماتیک:

    یکی از مواردی که باعث کاهش طول عمر شیر پنوماتیک میشود و شما با از بین بردن این شرایط می تواند طول عمر شیر پنوماتیک خود را افزایش دهید، محیط مرطوب است. محیط مرطوب و موجب زنگ زدگی شیر پنوماتیک می‌شود و در نهایت باعث کاهش طول عمر آن می گردد. بنابراین شما با حذف عامل زنگ زدگی، یعنی رطوبت، می توانید طول عمر شیر پنوماتیک را افزایش دهید.

    برای ثبت سفارش شیر پنوماتیک اهرمی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

    شیر پنوماتیک یکی از قطعات پرکاربرد در صنعت می باشد و این امر موجب گردیده است که صبا صنعت در این قسمت نحوه نگهداری و افزایش طول عمر شیر پنوماتیک را بیان نماید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوامل خرابی شیر پنوماتیک و همچنین تهیه انواع شیر ها و سایر قطعات پنوماتیک و هیدرولیک، به سایت صبا صنعت مراجعه کرده و پس از مشاهده انواع محصولات و دریافت راهنمایی های لازم از مشاوران و متخصصان فعال در این زمینه، سیستم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014