اجزای مختلف شیر پنوماتیک

  • اجزای مختلف شیر پنوماتیک

    در صنعت سیستم های مختلفی به کار گرفته می شوند تا در نهایت به هدف اصلی که تولید است دست یابند. این سیستم ها از بخش‌های مختلفی تولید شده اند که هر کدام از این بخش‌ها اجزای مختلفی دارند. شما برای کار کردن و بهره بردن از سیستم ها باید تمام اجزای آن را به خوبی بشناسید و یا برای تعمیر قطعاتی که دچار خرابی می شوند، دانستن نحوه کار هر بخش از آنها مهم است. به همین دلیل ضروری است اجزای هر سیستم را به طور کامل بشناسید. یکی از اجزای که در صنعت به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و امکان خرابی قطعات آن نیز وجود دارد، شیرهای پنوماتیک هستند. 

    در این مقاله صبا صنعت قصد دارد تمامی اجزای مختلف شیر پنوماتیک را برای شما شرح دهد. شما می توانید پس از آشنایی با این بخش ها به راحتی انواع شیرهای پنوماتیک را مورد استفاده قرار دهید و یا حتی در صورت خرابی های مختصر بویین و اسپول آن، خود اقدام به تعمیر این وسیله نمایید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع شیر برقی کتابی پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

    اجزای مختلف شیر پنوماتیک

    برای شناختن اجزای مختلف شیر پنوماتیک، بهتر است ابتدا تعریف جامعی از شیر پنوماتیک را بدانید. شیر پنوماتیک قطعه ای از سیستم پنوماتیک است که کنترل آن را برعهده دارد. این شیرها وظیفه کنترل سرعت و فشار هوایی که در سیستم پنوماتیک در جریان است را بر عهده دارند. این قطعه از اجزای مهم سیستم پنوماتیک به شمار می آید و بدون آن نمی توان استفاده های لازم را از آن برد و امکان ترکیدگی لوله های سیستم وجود دارد.

    برای مشاهده از ویژگی های شیر پنوماتیک غلتکی با واتس آپ در تماس باشید.

    این شیرها، کنترل مسیر هوا را با وارد کردن نیرو، انجام می دهند. این شیر ها دارای دو مدل هستند که یکی از آنها با نیروی دست انسان و یک نوع با نیروی الکتریکی کار می کند. در این شیرها، جریان الکتریکی باعث تحریک بویین شیر شده و نیروی لازم برای تغییر حالت شیر پنوماتیک و کنترل سیستم را ایجاد می کند.

     شیرهای پنوماتیک بر اساس نوع فعالیت آنها، به سه دسته کنترل جهت، کنترل فشار و کنترل جریان تقسیم بندی می شوند. به جز این دسته بندی این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که شیرهای پنوماتیک برخی با هوای سیستم کار می کنند و برخی نیز سیال کنترل کننده مخصوص؛ مانند آب یا روغن دارند.

    برای اطلاع از ویژگی های شیر برقی پنوماتیک کوچک با شماره های مجموعه تماس بگیرید.

    اجزای مختلف شیر پنوماتیک

    شیرهای پنوماتیک از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام از این بخش ها کار منحصر به فرد خود را انجام می دهد تا در نهایت منجر به کنترل جریان و فشار هوا در سیستم پنوماتیک شوند. در این بخش، اجزای مختلف شیر پنوماتیک معرفی می شود و شما می توانید با آن ها آشنا شوید.

    1. بدنه شیر پنوماتیک: قسمت اصلی یک شیر و ماهیت آن به حساب می آید. تمام قسمت های دیگر شیر پنوماتیک بر روی بدنه آن سوار می شوند. بدنه شیرهای پنوماتیک از استحکام بالایی برخوردار هستند تا در صورت قرار گرفتن در سیستم و طی فعالیت و اعمال فشار دچار شکست و ترکیدگی نشوند. بدنه شیر محل عبور جریان است و دارای جنس های فلزی و پلاستیکی می باشد. نوع فلزی آن از جنس برنج، استیل، چدن و… می باشند. 
    2. سولنوئید: قسمت الکتریکی شیر پنوماتیک است و یکی از قسمت های مهم این وسیله به شمار می آید. در سولنوئید نیز اجزای مختلفی مانند بویین، فنرها، شفت و… قرار دارد. به نوعی سلونوئید محفظه قسمت برقی شیر پنوماتیک است. بیشتر خرابی شیر ها در این قسمت اتفاق می‌افتد و نوسانات برق بیشترین تاثیر را در خرابی آن دارد. در صورتی که از سلونوئید با کیفیت استفاده کنید احتمال خراب شدن آن به شدت کاهش می یابد. بنابراین بهتر است این قسمت از شیر ها را از طریق فروشندگان معتبر تهیه کنید. صبا صنعت یکی از عرضه کنندگان اجرای مختلف پنوماتیکی است. محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید سولنوئید های شیر پنوماتیک سیستم خود را از سایت این شرکت خریداری کنید.
    3. بویین: بوبین یا کویل، نوعی آهنربای الکترومغناطیسی است. این قطعه یک هسته مرکزی و سیم پیچ دارد. بوبین ها وسیله انرژی الکتریکی به کنترل سیال یا هوا کمک می‌کنند. زمانی که انرژی الکتریکی به بویین ها متصل می‌شود، آن ها را تبدیل به آهن ربا های قوی‌ای می‌کند که منجر می‌شود، دریچه شیر را بسمت بالا کشیده و یا بسمت پایین هل دهد و به کنترل جریان بپردازد. در واقع بوبین ها انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند. بوبین ها خود از اجزای مختلفی مانند بدنه بوبین، سیم پیچ، سنبه و فنر تشکیل شده اند. بوبین ها دارای دو نوع جدا از هم و سر هم هستند. 
    4. پیج ها و فنرها: پیچ ها و فنر ها اجزای کوچک یک شیر پنوماتیک هستند. اما همین اجزای کوچک نقش مهمی در سیستم دارند. بطور کلی، این فنرها و پیچ ها هستند که اجزای سیستم را به هم متصل می کنند. فنر ها در شیر پنوماتیک به بالا و پایین بردن دریچه کنترل کمک می‌کنند و پیچ ها نیز اجزای بویین را بر روی بدنه اصلی نگه می دارند.

    برای اطلاعات بیشتر از شیر برقی پنوماتیک کوزه ای با ما در ارتباط باشید.

    سخن پایانی 

    اجزای مختلف شیر پنوماتیک را در این مقاله نام بردیم. شیر های پنوماتیک از اجزای مهم سیستم هستند که در کنترل فشار ورودی و خروجی نقش بسزایی دارند. این شیرها از بخش های مختلفی ساخته می‌شوند که برخی قابل تعمیر و برخی غیر قابل تعمیر هستند. این بخش ها شامل بدنه اصلی، پیچ ها و فنر ها، بویین، سولنوئید و… هستند. کویل یا بویین مهمترین بخش شیر های برقی به حساب می آید. شیرهای برقی از دو جزء اصلی بدنه و کویل یا همان بوبین شیر برقی ساخته می شوند. کویل در واقع حکم آهنربای مغناطیسی را دارند که به کمک آن ها جریان سیال در خط لوله کنترل می شود. آهنگ تغییر جریان الکتریکی در کویل با میزان جریان عبوری از شیرهای برقی ارتباط مستقیم دارد.

      برای آشنایی بیشتر با شیر اطمینان پنوماتیک به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

     برای انتخاب یک شیر برقی باید به طراحی کویل دقت کرد. در این قطعه که به صورت جداگانه طراحی می شوند، اگر نیاز به جداسازی بخش الکتریکی شیر باشد، به راحتی می توان این کار را انجام داد. انواع بوبین نیز شامل سر هم و جدا می باشد. صبا صنعت یکی از فروشندگان محصولات پنوماتیک و هیدرولیک است. تمام بخش های یک شیر پنوماتیک و سایر اجزای سیستم پنوماتیک  را موجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، تمام لوازم یک سیستم پنوماتیک را تهیه کنید.

    برای دیدن سایر اطلاعات از شیر پنوماتیک کنترل با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

    _

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014