شیر دیافراگمی پنوماتیکی

  • یکی از مهمترین اعضا از خانواده بزرگ شیر پنوماتیک، شیر دیافراگمی پنوماتیکی (Diaphragm Valve) است. این شیر دارای حرکت خطی بوده و به منظور تنظیم و کنترل جریان و فشار از آن استفاده می شود. اما چرا شیر دیافراگمی پنوماتیکی را با لقب دیافراگمی نامگذاری کرده اند؟ منشا این نامگذاری را باید در انعطاف پذیر بودن دیسک در این شیر پنوماتیکی جستجو کرد. در شیر دیافراگمی پنوماتیکی حرکت دیسک به شکل ارتجاعی ست. بنابراین در صورت باز و بسته شدن شیر پنوماتیک، دیسک با حرکت عمودی به سمت پایین حرکت می کند و دوباره به جایگاه اصلی خود باز می گردد.

    برای دریافت سایر قابلیت های شیر پنوماتیک پدالی به واتس آپ ما پیام بدهید.

    شیر دستی پنوماتیک فستو

    شیر دستی پنوماتیک فستو برای فرمان در سیستم پنوماتیک به صورتی دستی میباشد . برند فستو آلمان دارای قیمت بالایی … اطلاعات بیشتر

    قطعات پنوماتیک lmc

    فروش کلیه لوازم پنوماتیک با برند LMC در صباصنعت . کلیه لوازم اعم از انواع اتصالات ، سیلندر های پنوماتیک … اطلاعات بیشتر

    شیر برقی فستو پنوماتیک

    شیر برقی پنوماتیکی فستو یکی از بهترین برند های شیر های پنوماتیک میباشد . برند فستو یکی از برند های … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 1/4

    شیر های پنوماتیک شایزهای مختلفی مانند 1/8 ، 1/4 ، 3/8 ، 1/2، 3/4 ،1 را دارا میباشد . یکی … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 4/2

    شیر های پنوماتیک 4/2 شامل شیر های مختلفی مانند شیر های برقی و شیر های دستی میباشد . برای تهیه … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیکی 3/2

    شیر های برقی 2-3 در شیرهای دستی و شیر های برقی پنوماتیک موجود میباشد . شیر های 2-3 معمولا برای … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 4/3

    شیر های 3-4 دارای سه حالت میباشند در وسط حالت خلاص دارد که سبب میشود سیلندر پنوماتیک در هر لحظه … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 5/3

    شیر پنوماتیک 3-5 دارای دو بوبین میباشد و این قابلیت را به اپراتور میدهد در هر لحظه و هر جا … اطلاعات بیشتر

    شیر پنوماتیک 5/2

    یکی از پر کاربرد ترین شیرهای پنوماتیک شیر پنوماتیک 2-5 میباشد . این شیر ها به صورت تک بوبین و … اطلاعات بیشتر

    شیر ربع گرد پنوماتیکی

    شیر ربع گرد ، شیر دستی پنوماتیک است که 45 درجه گردش دارد و جریان را قطع و وصل میکند. … اطلاعات بیشتر

    شیر دیافراگمی پنوماتیکی

    _

    نکته مثبتی که در مورد شیرهای دیافراگمی پنوماتیکی باید بدان اشاره کرد احتمال نشتی صفر و عدم گرفتگی در این شیرها می باشد. این ویژگی مثبت به موجب دیافراگم انعطاف پذیر در این شیر به وجود آمده است. به دلیل ایمنی بالای شیر دیافراگمی پنوماتیکی در صنعت از آن استفاده های خاصی می شود.

    از جمله کاربردهای مهم شیر های دیافراگمی پنوماتیکی می توان به حمل سیالات سمی، سیالات غلیظ، سیالات خورنده، سیالات رادیواکتیو و سیالات آلوده و خطرناک اشاره کرد. این شیرها هیچ آثاری از نشتی را در خود بروز نمی دهند و انتخابی مناسب برای خطوطی هستند که نیازمند خلاء می باشند.

    در ساخت شیر دیافراگمی پنوماتیکی از متریال های بسیار مقاوم و با کیفیتی استفاده می شود. این شیرها را عمدتا از جنس استیل، چدن، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم می سازند.

    شیر دیافراگمی پنوماتیکی دارای دو نوع معروف می باشد که به آن ها شیر دیافراگمی زینی و شیر دیافراگمی صاف گفته می شود. در شیر دیافراگمی زینی بسته شدن شیر همزمان با مماس شدن دیافراگم با سطحی برآمده به شکل زین می باشد. در شیر دیافراگمی مستقیم یا صاف اما فرآیند مسدود شدن شیر پروسه طولانی تری را به دنبال دارد. در این نوع شیر دیافراگمی خبری از برآمدگی نیست و بدنه شیر کاملا صاف و فاقد برآمدگی طراحی می شود. بنابراین دیافراگم باید مسیر طولانی تری را برای بستن شیر طی کند. به همین دلیل جنس دیافراگم در این شیر از جنس لاستیک منعطف می باشد.

    در مورد شیر دیافراگمی پنوماتیکی مستقیم نیز دسته بندی خاصی وجود دارد. این شیرها به دو نوع مختلف شیر دیافراگمی Full Bore و شیر دیافراگمی Reduced Bore تقسیم می شوند که قطر گذرگاه به ترتیب در آن ها زیاد و کم می باشد.

    برای آشنایی بیشتر با شیر پنوماتیک پروانه ای به واتس آپ سایت پیام بدید.

    قیمت شیر دیافراگمی پنوماتیکی

    در خرید شیر دیافراگمی پنوماتیکی پارامترهای مختلفی روی قیمت شیر موثر است. در واقع می توان قیمت شیر دیافراگمی پنوماتیکی را متاثر از عواملی چون نوع شیر و ساختمان آن دانست. همانطور که گفته شد شیر دیافراگمی پنوماتیکی دارای دو نوع زینی و مستقیم می باشد که نوع مستقیم خود به دو مدل خاص گذرگاه مستقیم و گذرگاه باریک دسته بندی می شود.

    جنس دیافراگم بر اساس دما، فشار کاری و فرکانس شیر تعیین می شود که عاملی موثر در قیمت شیر دیافراگمی پنوماتیکی خواهد بود. دیافراگم شیر های دیافراگمی پنوماتیکی معمولا از جنس مواد الاستومری ساخته می شود با این حال نوع و کیفیت مواد به کار رفته در ساخت آن می تواند متغیر باشد.

    از دیگر مواردی که در قیمت شیر دیافراگمی پنوماتیکی تاثیرگذار هستند می توان به برند و کشور سازنده، سایز شیر، دیاگرام حرکتی شیر، دما و فشار کاری، استانداردهای تولید، جنس بدنه، ابعاد و وزن، اتومات یا دستی بودن شیر، نوع اتصال و نوع کمپرسور اشاره کرد.

    برای اطلاع از سایر ویژگی های شیر پنوماتیک فشاری به شماره واتس آپ درج شده مراجعه کنید.

    خرید و فروش انواع شیر دیافراگمی پنوماتیکی

    شیر دیافراگمی پنوماتیکی همانطور که گفته شد دارای یک مزیت فوق العاده است و آن هم عدم نشتی دادن شیر می باشد. خرید و فروش انواع شیر های دیافراگمی پنوماتیکی در مجموعه صبا صنعت همراه با مشاوره قبل از خرید صورت می پذیرد. بنابراین می توانید برای انتخاب دقیق و اصولی شیر مطابق با نوع سیستم از کارشناسان ما کمک بخواهید.

    شیر دیافراگمی پنوماتیکی فاقد پکینگ آب بندی بوده و احتمال نشتی در آن صفر می باشد. این شیرها بسیار انعطاف پذیر هستند، تعمیرات ساده ای دارند و می توان آن ها را در هر موقعیت و زاویه ای در خطوط نصب نمود، بدون اینکه عملکرد خط تحت تاثیر قرار گیرد.

    هدف عمده از خرید و فروش انواع شیر دیافراگمی پنوماتیکی را می توان نصب این شیرها در خطوط سیالات خطرناک و خطوط نیازمند به خلاء مطلق دانست. سیالات چسبنده ای که دارای ذرات جامد هستند احتمال مسدود کردن شیر را بالا می برند در حالی که در شیرهای دیافراگمی پنوماتیکی این اتفاق رخ نخواهد داد.

    شما می توانید برای خرید شیر دیافراگمی پنوماتیکی از مجموعه صبا صنعت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. پشتیبانی بعد از فروش و خدماتی چون ارائه ضمانت اصالت از دیگر مزیت های خرید شیر دیافراگمی پنوماتیکی از صبا صنعت میباشد.

    برای آشنایی بیشتر با شیر اطمینان پنوماتیک به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014