تفاوت شیر پروپرشنال و سروو چیست؟

  • تفاوت شیر پروپرشنال و سروو چیست؟ سیستم های هیدرولیکی کمک زیادی به پیشرفت صنعت کرده اند. از این سیستم ها برای انتقال نیروی تولید شده توسط فشار روغن استفاده می کنند. در سیلندرهای مخصوص به نام سیلندر هیدرولیک، روغن قرار می‌دهند و با انتقال روغن به پیستون و فشردن آن، شرایط را برای اعمال نیرو مهیا می‌کند. اما این انتقال روغن باید به صورت کنترل شده باشد و در زمانی که نیاز به کار کردن سیستم نیست، روغن در سیلندر محفوظ بماند. 

    از طرفی نیاز است که این روغن ها گاهی در پیستون مدت طولانی بمانند و جک های هیدرولیکی را آماده به کار نگه دارند. در این زمان است که شیر های هیدرولیکی به کمک ما آمده و عمل حفظ روغن در محل دلخواه را انجام میدهند.  این شیرها در واقع کنترل گر جریان سیال هستند.

    شیرهای مختلف در سیستم هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرند. سایت صبا صنعت عرضه کننده انواع قطعات هیدرولیکی می باشد، قصد دارد در این مقاله شما را با تفاوت شیر پروپرشنال و سروو و همچنین مزایای این دو شیر آشنا کند. اگر قصد استفاده از این شیرها را دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. 

    برای اطلاع از قیمت و خرید جک پنوماتیک با ما تماس بگیرید.

    منظور از تفاوت شیر پروپرشنال و سروو چیست؟ 

    شیر پروپرشنال و سروو را می توان دو بخش مهم و تاثیرگذار در کنترل سیستم پنوماتیک دانست که علاوه بر این مورد شاهد تفاوت شیر پروپرشنال و سروو نیز خواهیم بود. اما بهتر است قبل از اینکه به تفاوت شیر پروپرشنال و سروو بپردازیم؛ بهتر است نگاهی به تعریف این دو محصول کنیم.

    شیر پروپرشنال یکی از شیرهای هیدرولیک می باشد و با یک مدار کنترلی الکترونیکی کار می کند. این مدت  موجب هوشمند شدن این شیرها گردیده است. شیر پروپرشنال وظیفه کنترل دقیق فشار روغن هیدرولیک را برعهده دارد. شیرهای پروپرشنال دارای ویژگی های مختلفی هستند. برخی از این ویژگی ها شامل دقت کنترل بالا، نصب راحت و انعطاف پذیر، ضد آلودگی، جلوگیری از افزایش غیر استاندارد فشار و… می باشد. 

    اهمیت شناخت تفاوت شیر پروپرشنال و سروو

    این موارد موجب شده است که محبوبیت این شیرها بسیار زیاد باشد و افراد زیادی در سیستم هیدرولیک از شیر پروپرشنال استفاده نمایند. به نظر می رسد این شیرها اهمیت زیادی برای بهبود سطح فنی ماشین آلات هیدرولیکی و همچنین کنترل از راه دور سیستم را دارا می باشد. 

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

    شیر سروو  بخشی از شیر هیدرولیکی پروپرشنال است. این شیر همواره تحت کنترل می باشد و دستورات مختلف را دریافت و عکس العمل نشان می دهد. این شیر وظیفه دارد تا پس از دریافت سیگنال آنالوگ الکتریکی، اقدام به کنترل دقیق میزان جریان سیال می نماید. 

    این شیرها هم یک مبدل هیدرولیکی  و هم افزایش دهنده قدرت است. این شیر سیگنال الکتریکی ضعیف را به انرژی هیدرولیکی قوی تبدیل می کند. با توجه به اینکه شیر سروو بخشی از شیر پروپرشنال می باشد، اما تفاوت شیر پروپرشنال و سروو نیز وجود دارد. در ادامه این تفاوت ها برای شما بیان می گردد. 

    تفاوت شیر پروپرشنال و سروو در چیست؟

    اتلاف انرژی

    بدیهی است زمانی که انرژی الکتریکی در حال تبدیل به انرژی هیدرولیکی است، میزانی از این انرژی هدر می رود. اما باید بدانید که این اتلاف انرژی در دو شیر پروپرشنال و سروو یکسان نمی باشد به همین دلیل یکی از تفاوت شیر پروپرشنال و سروو در این مورد است. 

    شیر سروو میزان اتلاف انرژی بیشتری دارد. دلیل این امر هم این است که شیر پروپرشنال همواره در حال بروز شدن و رفع نواقص است، اما شیر سروو با همان تکنولوژی سابق کار می کند. می توان گفت شیر پروپرشنال به روز شده‌ شیر سروو می باشد. 

    برای اطلاع از نحوه ی سفارش شیر بین راهی پنوماتیک با شماره تلفن های ما در تماس باشید.

    منطقه خطرناک 

    شیر سروو دارای ظرفیت کمتری می باشد و منطقه خطر قرمز دارد. اما شیرهای پروپرشنال دارای منطقه خطرناک نیستند و ظرفیت آن ها از شیر های سروو بیشتر می باشد.

    نکات استفاده متفاوت

    از دیگر تفاوت شیر پروپرشنال و سروو این است که شیرهای سروو نیاز به رعایت نکات بیشتری برای استفاده دارند. بطور مثال؛ روغن باید به صورت کامل فیلتر شود. کوچکترین ناخالصی، موجب گرفتگی در این شیرها می شود. اما شیر پروپرشنال در این حد حساس نیست و وجود کمی ناخالصی، تاثیری در کارکرد آن ندارد. 

    برای ثبت سفارش شیر پنوماتیک اهرمی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

    اهمیت شناخت تفاوت شیر پروپرشنال و سروو

    شیر پروپرشنال و شیر سروو، دو مورد از شیرهای پر استفاده در سیستم هیدرولیکی می باشند. سایت صبا صنعت تلاش کرده است تا در این مقاله شما را با ویژگی های این دو شیر و تفاوت شیر پروپرشنال و سروو آشنا سازد. شما میتوانید در صورت تمایل، برای تهیه هر کدام از این شیرها، به سایت صبا صنعت مراجعه کنید و بطور کامل با ویژگی این دو شیر و سایر شیرهای هیدرولیکی آشنا شوید و سپس اقدام به خرید نمایید. 

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014