همه چیز درباره اجزای سیستم هیدرولیک

  • اجزای سیستم هیدرولیک چیست؟ جهان امروز با گذشته بسیار متفاوت است. تمام چیزهایی که در گذشته بوده اند، یا نابود شده اند یا پیشرفت کرده و به روز گردیده اند‌. صنایع مختلف نیز از این امر مستثنی نبوده و همگی پیشرفت های زیادی داشتند. در گذشته انجام کارهای سرعتی بسیار سخت و طاقت فرسا بود. 

    به طوری که افرادی که کار صنعتی می کردند به دلیل سختی کار، دچار بیماری های مختلفی می شدند. اما امروزه سیستم های مختلف اختراع و تولید شده اند که کار صنعتی را بسیار آسان‌تر کرده است. سیستم هایی مانند پنوماتیک و هیدرولیک، بیشترین تاثیر را در آسان شدن کارها داشته اند. در ۵۰ سال گذشته، استفاده از سیستم هیدرولیک بسیار فراگیر شده است.

    صبا صنعت که یکی از شرکت های عرضه کننده قطعات پنوماتیک و هیدرولیک  است، قصد دارد در این مقاله همه چیز درباره موضوع “اجزای سیستم هیدرولیک چیست” را برای شما توضیح دهد. اگر به دنبال آشنایی با موضوع “اجزای سیستم هیدرولیک چیست” هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

      برای اطلاع از قیمت و خرید جک پنوماتیک با ما تماس بگیرید.

    منظور از اجزای سیستم هیدرولیک چیست؟ 

    تعریف مناسبی که می توان برای مبحث “اجزای سیستم هیدرولیک چیست” بیان کرد این است که، سیستم هیدرولیک یک سیستم انتقال دهنده انرژی است که این کار را به وسیله روغن های موجود در سیلندر سیستم انجام می دهد. سیستم های هیدرولیکی به کمک پمپ های فشار، روغن را فشرده و آزاد می کنند و به این صورت انرژی لازم برای انجام کار را به دست می آورند. بسیاری از افراد، با سیستم  هیدرولیک خودرو آشنایی دارند. اما بطور کلی نمی دانند که این سیستم ها از چه اجزایی ساخته شده اند. به همین دلیل در ادامه “اجزای سیستم هیدرولیک چیست” به شما معرفی خواهد شد. 

    4 نوع از اجزای سیستم هیدرولیک چیست؟

    مخزن هیدرولیک

    اولین و مهم ترین قطعه در مبحث “اجزای سیستم هیدرولیک چیست”، مخزن هیدرولیک می باشد. مخزن هیدرولیک وظیفه انباشت روغن هیدرولیک را برعهده دارد. معمولا این مخازن را با یک سوراخ کوچک می سازند تا فشار مخزن را کنترل نمایند. این مخازن دارای حجم های مختلفی می باشند که متناسب با نیازهای سیستم هیدرولیک، روی آن نصب می شود. 

    پمپ هیدرولیک

    دومین جز از اجزای سیستم هیدرولیک، پمپ هیدرولیک می باشد. این پمپ وظیفه حرکت روغن و اعمال فشار بر آن را برعهده دارد. پمپ هیدرولیک یکی از مهم ترین قطعات سیستم هیدرولیک می باشد‌. در صورت خرابی این پمپ، سیستم به هیچ صورت کار نمی کند و نمی تواند اعمال قدرت نمایند و بازوهای هیدرولیکی را بالا ببرد. 

     برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

    انواع اجزای سیستم هیدرولیک چیست

    شیر کنترل

    شیر کنترل نیز یکی دیگر از اجزای سیستم هیدرولیک است. این شیر معمولا روی ورودی سیستم هیدرولیک نصب می شود و وظیفه کنترل فشار روغن را برعهده دارد. این شیر می تواند کاهنده یا افزاینده فشار باشد. شما به کمک این شیر می توانید جهت جریان سیال را کنترل کنید. تغییر جهت روغن به بالا و پایین رفتن بازوهای هیدرولیکی، کمک می کند. این شیرها دارای انواع مختلفی می باشند. شیرهای کنترل، شیر افزایش فشار و تغییر جهت از مهم ترین شیرهای هیدرولیکی می باشد. 

    بازوهای هیدرولیکی

    بازوهای هیدرولیکی که بیشتر در جک های هیدرولیکی کاربرد دارد، به بالا بردن جسم کمک می کند. فشار و نیروی نهایی توسط این بازوها به جسم وارد می شود و منجر به اعمال نیرو به جسم می شود. این بازوها مقاوم ترین قسمت سیستم هیدرولیکی می باشند و طول عمر بالاتری نسبت به سایر اجزا دارند.

     برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع شیر برقی کتابی پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

    سیستم های هیدرولیکی دارای اجزای مختلفی هستند. این سیستم ها مزایای زیادی دارند. یکی از مهم ترین مزایای سیستم هیدرولیک طول عمر بالای آن است. به دلیل اینکه این سیستم ها از اجزای مختلفی ساخته می شوند، در صورت خرابی، می توان فقط همان قطعه را عوض کرد و سایر قطعات دست نخورده باقی خواهند ماند. این امر موجب می شود که هزینه های نگهداری سیستم هیدرولیکی نیز کاهش یابد. موارد نام برده به خوبی مطلب “اجزای سیستم هیدرولیک چیست” را برای شما بیان کرده است.

    اهمیت شناخت اجزای سیستم هیدرولیک چیست؟

    سیستم های هیدرولیکی یکی از پرکاربردترین سیستم های اعمال نیرو در صنعت می باشد. سایت صبا صنعت ارائه دهنده انواع سیستم های هیدرولیکی و پنوماتیکی می باشد. این سایت قطعات با کیفیت هیدرولیکی را با نازلترین قیمت به فروش می رساند. 

    برای آگاهی از شیر پنوماتیک یونیت دندانپزشکی با ما تماس بگیرید.

    در این مقاله تلاش شد تا با موضوع “اجزای سیستم هیدرولیک چیست” آشنا شوید. اگر قصد تهیه سیستم هیدرولیک، متناسب با فعالیت خود را دارید، می توانید به سایت صبا صنعت مراجعه کرده و پس از مشورت با متخصصان و مشاهده قیمت هر سیستم، نسبت به خرید آن اقدام کنید. 

    امتیاز خود را ثبت کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    آموزش ها

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014