واحد مراقبت پنوماتیک چیست؟

برای آماده كردن هوای فشرده، عمليات خاصی در يك واحد صورت مي‌گيرد. اين عمليات شامل فيلتر كردن، تنظيم فشار هوا و روغن زدن است. در واقع اين عمليات به طور معمول به صورت يك واحد بهم پيوسته، انجام مي‌شود، كه به اين واحد، واحد مراقبت پنوماتیک گفته مي‌شود. اين واحد در ابتداي سيستم پنوماتيكی قرار مي‌گيرد. به طور معمول در سيستم‌های پيشرفته استفاده از دستگاه روغن زن، ضروري نيست. بايد بدانيد از روغن زن در موارد خاصی استفاده مي‌شود. به طور مثال، زمانی كه سيستم پنوماتيكی بخش قدرت دارد، در اين حالت بايد توجه داشت كه هوای فشرده در كنترل يك سيستم پنوماتيكی نبايد روغن زني شود.

واحد مراقبت پنوماتیک از چه بخش هایی تشکیل می شود؟

در واقع به دليل وجود ناخالصي در هوا، هواي فشرده شده قبل از استفاده در واحدهاي كنترل و مصرف، بايد تصفيه شود، كه اين تصفيه در واحد مراقبت پنوماتیک انجام مي‌شود. واحد مراقبت پنوماتیک از فيلتر، رگلاتور و روغن زن تشكيل شده، كه در ادامه درباره آن‌ها توضيح مي‌دهيم.

واحد مراقبت پنوماتیک


1- فيلتر؛ از فیلتر برای چه کاری در واحد مراقبت پنوماتیک استفاده می شود؟

براي جداسازي ذرات خارجي از هواي فشرده، از فيلتر استفاده مي‌شود. هواي فشرده شده از فيلتر عبور داده شده و ناخالصي‌هاي موجود در هوا را از آن جدا مي‌كنند. در فيلتر هوا، نوع فيلتر در جداسازي مقدار ذرات خارجي تاثيرگذار است. آلودگي‎ها و روغن‌هاي اضافي در سيستم باعث فرسايش اجزاء متحرك و درزگيرهاي قطعه‌هاي پنوماتيكي مي‌شود.

اين آلودگي‌ها بر اثر نشتي ممكن است از دستگاه خارج شوند. در صورتي كه از فيلتر براي جدا كردن اين ناخالصي‌ها استفاده نشود در صنايع غذايي، دارويي و شيميايي باعث آلودگي محصولات خواهند شد، به طوري كه ديگر قابل استفاده نيستند. همانطور كه گفتيم انتخاب فيلتر مناسب و صحيح نقش مهمي در تعيين كيفيت و عملكرد كاري سيستمي كه با هواي فشرده تغذيه مي‌شود، دارد. اندازه منافذ فيلترهای پنوماتيک، يكي از خصوصيات مهم در انتخاب فيلتر است.

اندازه اين منافذ نشان‌دهنده اندازه ذراتي است، كه مي‌توانند فيلتر شوند. به طور مثال، اگر اندازه منفذ‌هاي فيلتر 20 ميكرون باشد، آلودگي‌هاي كوچك‌تر از اين اندازه، از فيلتر هوا رد مي‌شوند. نكته مهم در  استفاده از فيلتر كه بايد به خاطر داشته باشيد، سطح آب تقطير شده‌ جمع‌آوري شده است. قبل از  اينكه سطح آب به علامت ماكزيمم برسد، بايد آن را تخليه كنيد، در غير اين صورت آب تقطير شده دوباره وارد مسير هوا خواهد شد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.


2- رگلاتور؛ رگولاتور چیست و چه کاربردی در واحد مراقبت پنوماتیکی دارد؟

براي تنظيم هواي فشرده شده كه در كمپرسورها توليد مي‌شود، از رگلاتور استفاده مي‌كنند. با اين قطعه، هواي فشرده خروجي از كمپرسورها، به ميزان مورد نياز تنظیم خواهد شد. كمپرسورها در سیستم‌های پنوماتيكی، هواي فشرده را با فشار مشخصي تامين مي‌كنند. اين فشار براي كنترل و عملگرها، گاهي بايد كمتر باشد كه توسط رگلاتور قابل تنظيم است.

عملكرد رگلاتور به اين صورت تعريف شده، كه فشار هواي ورودي (فشار اوليه) بالاتر از فشار هواي خروجي (فشار ثانويه) است. در سطح ديافراگم دو فشار از دو سوي اعمال مي‌شود. از يك سو، فشار خروجي و از سوي ديگر نيروي فنر به سطح ديافراگم فشار وارد مي‌كنند. نيروي فنر از طريق يك پيچ قابل تنظيم است. زماني كه فشار خروجي بالا رود، ديافراگم در جهت مخالف نيروي فنر حركت مي‌كند و سطح مقطع خروجي در نشيمنگاه شير كاهش مي‌يابد. اين كار باعث بسته شدن كامل آن مي‌شود. در نتيجه، قطعه مركزي ديافراگم باز شده و هواي فشرده شده از طريق روزنه‌هاي تخليه به اتمسفر، تخليه مي‌شوند. در حالت دوم زماني كه فشار خروجي كم و كاهش پيدا كرده، نيروي فنر باعث باز شدن شير مي‌شود.

در حالت سوم، اگر هيچ هوايي در قسمت ثانويه تخليه نشود، فشار افزايش پيدا مي‌كند و در نتيجه ديافراگم روي فنر، فشرده مي‌شود. در اين صورت سطح مقطع خروجي در نشيمنگاه شير كم شده يا بسته خواهد شد و جريان هوا كاهش پيدا مي‌كند يا به صورت كامل مسدود مي‌شود. هواي فشرده شده زماني از شير جريان پيدا مي‌كند كه هوا در قسمت ثانويه تخليه شود.


3- روغن زن؛ کاربرد روغن زن در واحد مراقبت پنوماتیک چیست؟

حركت اجزاي عملگرها و شيرها ميان يكديگر بايد با كم‌ترين ميزان اصطحکاک انجام شود. براي اينكه اين اتفاق بيافتد، هواي فشرده شده قبل از ورود به عملگرها و شيرها حاوي مقداري روغن مي‌شود. اين كار توسط قطعه‌اي به نام روغن زن صورت مي‌گيرد. روغن زن از اجزاي جك ولو، خروجي هوا، استكاني روغن، مخزن روغن، محل تزريق روغن، پيچ تنظيم‌كننده و ورودي هوا تشكيل شده است.

پيچ تنظيم‌كننده، به صورت عمده از نوع دو طرفه است. براي تنظيم ميزان روغن از اين پيچ استفاده مي‌شود. با باز كردن اين پيچ، روغن بيشتري به هواي ورودي تزريق خواهد شد. روغن هيدروليك شماره 10، بهترين روغن براي استفاده در اين قطعه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید فیلتر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

قیمت واحد مراقبت پنوماتیک

راه اندازی سیستم های صنعتی که اساس و بنیاد آن ها، پنوماتیک می باشد نیاز به دقت و رعایت اصول خاص دارد. استفاده از واحد مراقبت پنوماتیک کمک می کند تا این اصول با سطح بالایی از ظرافت پیاده سازی شوند. قیمت واحد مراقبت پنوماتیک در مقایسه با سایر بخش ها در یک سیستم پنوماتیک به مراتب اقتصادی تر میباشد اما همین خرید اقتصادی شما را از شر هزینه های گزاف نگهداری و تعمیرات در امان نگاه می دارد.

قیمت واحد مراقبت پنوماتیک به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. این تجهیز در سایزهای مختلفی عرضه می گردد. بی شک سایز واحد مراقبت پنوماتیک یکی از پارامترهای موثر در قیمت آن می باشد. از دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت واحد مراقبت پنوماتیک می توان به فشار کاری، دمای کاری، جنس بدنه، جنس فیلتر، دقت فیلتر بر حسب میکرون، دستی، اتومات یا نیمه اتومات بودن رطوبت گیر، تعداد قطعات مجزا (روغن زن، رطوبت گیر و رگولاتور)، استانداردهای تولید، کیفیت ساخت و برند تولید کننده اشاره کرد.

برندهای مطرحی در زمینه تولید واحد مراقبت پنوماتیک دست دارند. برند فستو آلمان یکی از معروف ترین این برندها می باشد. بی شک سیاست گذاری های هر برند در تعیین قیمت واحد مراقبت پنوماتیک متفاوت از سایر برندهای دیگر خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت واحد مراقبت پنوماتیک با کارشناسان ما در صبا صنعت تماس حاصل نمایید.

خرید واحد مراقبت پنوماتیک

سالم، پاک و خالص بودن هوای فشرده ای که در سیستم های صنعتی پنوماتیک در جریان است یکی از مهمترین نکات قابل توجه می باشد. واحد مراقبت پنوماتیک یکی از تجهیزات کلیدی برای تصفیه هوای فشرده و بالا بردن درجه خلوص این هوا می باشد. واحد مراقبت پنوماتیک را معمولا در میانه خط تغذیه هوای فشرده قرار می دهند. 

با خرید واحد مراقبت پنوماتیک، عمر مفید سیستم پنوماتیک بالا رفته و نرخ خرابی به شدت کاهش پیدا می کند. به کمک واحد مراقبت پنوماتیک می توان ذرات معلق آب و رطوبت را از هوای فشرده پاکسازی نمود تا راندمان سیستم ارتقا یابد.

هوای محیط پر از آلاینده، رطوبت و ناخالصی است. این هوا توسط کمپرسور فشرده سازی می شود و وارد سیستم پنوماتیک می گردد. واحد مراقبت پنوماتیک وظیفه فیلتراسیون را در سیستم های پنوماتیک ایفا می کند. با خرید واحد مراقبت پنوماتیک، ارسال هوای خشک، خالص، سبک و پاک به بخش های مختلف پنوماتیک، میسر خواهد شد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید فیتینگ پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

البته باید این نکته را بیان کرد که وظیفه واحد مراقبت پنوماتیک تنها فیلتراسیون هوا نیست. این تجهیز به منظور روغن زنی هوای فشرده و تنظیم فشار هوای خروجی نیز استفاده می شود. بخش فیلتراسیون، رگولاتور و روغن زن مهم ترین بخش های یک واحد مراقبت پنوماتیک محسوب می شوند.

انواع واحد مراقبت پنوماتیک

به هنگام خرید واحد مراقبت پنوماتیک با انواع واحدهای مراقبتی روبرو خواهید شد. واحدهای مراقبتی دو تکه و سه تکه که هر کدام از متریال های مختلفی مانند استیل و آلومینیوم و برنج ساخته شده اند. توجه داشته باشید که از انواع واحد مراقبت پنوماتیک در شرایط کاری مختلف استفاده می شود. 

در نتیجه قبل از خرید این تجهیز باید به شرایط و الزامات سیستم پنوماتیک توجه کنید. به عنوان مثال اگر هوای محیط بیش از حد مرطوب و آلوده است استفاده از یک واحد مراقبت پنوماتیک معمولی جوابگو نخواهد بود و باید اقدام به خرید میکروفیلتر پنوماتیک نمایید که به مراتب دقت بالاتری برای تصفیه و پاکسازی دارد.

شما می توانید انواع واحد مراقبت پنوماتیک را در سایزهای مختلف خریداری کنید. این تجهیزات از لحاظ تعداد قطعاتی مانند فیلتر، رطوبت گیر، رگولاتور و روغن زن متفاوت می باشند و فشاری کاری قابل تحمل در آن ها نیز یکسان نیست. رطوبت گیرهای استفاده شده در انواع واحد مراقبت پنوماتیک می توانند از نوع اتومات، نیمه اتومات و دستی باشند.

انواع واحد مراقبت پنوماتیک را می توانید از لحاظ برند در بازار خریداری کنید. واحدهای مراقبتی SMC، FESTO و HPC و AirTac از جمله معروف ترین واحدهای مراقبتی پنوماتیک هستند که هر کدام دارای ساختار و طراحی خاصی می باشند و راندمان متفاوتی دارند.

بهترین واحد مراقبت پنوماتیک

اگر می خواهید بیشترین مراقبت را از سیستم پنوماتیک به عمل آورید نیاز است که بهترین واحد مراقبت پنوماتیک را خریداری کنید. اما بهترین واحد مراقبت پنوماتیک شامل چه ویژگی هایی می شود؟ این تجهیز باید دارای بخش هایی مانند رگلاتور، روغن زن، فیلتر و رطوبت گیر باشد. 

این تجهیز باید دارای فیلتراسیون قوی باشد در نتیجه قبل از خرید به دقت فیلتر که عمدتا بر حسب میکرون بیان می شود توجه داشته باشید. هر چه این دقت بیشتر باشد، فیلتراسیون قوی تر بوده و هوای ورودی سالم تر و پاک تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید ضربه گیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

کیفیت بالای روغن زنی، بهره مندی از بدنه با کیفیت و ضد ضربه، بهینه بودن فشار کاری و بهره مندی از ضمانت اصالت و گارانتی همگی از ویژگی های بهترین واحد مراقبت پنوماتیک می باشد. این قطعه نقش بسیار مهمی در سیستم پنوماتیک دارد و منجر به کاهش هزینه های اضافی می شود. شما می توانید برای خرید بهترین واحد مراقبت پنوماتیک متناسب با الزامات سیستم پنوماتیک با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

فروش واحد مراقبت پنوماتیک

یکی از ضروری ترین و کلیدی ترین قسمت ها در هر سیستم پنوماتیک که باید پیش از نصب شیرهای برقی، سیلندر پنوماتیک و گریپر و اکچوئیتور نصب شود، واحد مراقبت پنوماتیک می باشد. این تجهیز از بخش هایی مانند فیلتر رگولاتور، رطوبت گیر و روغن زن تشکیل شده است. آماده سازی هوای فشرده و عاری سازی این هوا از هر گونه دود و رطوبت و ناخالصی وظیفه اصلی واحد مراقبت پنوماتیک می باشد. 

فروش واحد مراقبت پنوماتیک در مجموعه صبا صنعت این امکان را به شما عزیزان داده است تا بتوانید با بهترین کیفیت و کمترین قیمت، مناسب ترین واحد مراقبت پنوماتیک را برای سیستم های صنعتی پنوماتیک انتخاب کنید و از شر هزینه های بی امان نگهداری و تعمیرات رها شوید.

ساز و کار واحد مراقبت پنوماتیک بسیار ساده می باشد. هوای ورودی فشرده شده که توسط کمپرسور آماده سازی شده، در ابتدا از طریق پورت ورودی برای تنظیم فشار وارد واحد مراقبت رگولاتور می شود و بعد از آن طی عملیات فیلتراسیون به سمت روغن زن هدایت می شود. قت داشته باشید که واحد مراقبت پنوماتیک فشار هوا را تنظیم می کند و با دبی کاری ندارد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید صدا گیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

برای تنظیم دبی باید سراغ خرید فلو کنترل پنوماتیک بروید. فروش واحد مراقبت پنوماتیک در مجموعه صبا صنعت همراه با مشاوره رایگان قبل از خرید و ارائه ضمانت اصالت و گارانتی انجام می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

واحد مراقبت پنوماتیک چیست؟

برای آماده كردن هوای فشرده، عمليات خاصی در يك واحد صورت مي‌گيرد. اين عمليات شامل فيلتر كردن، تنظيم فشار هوا و روغن زدن است. در واقع اين عمليات به طور معمول به صورت يك واحد بهم پيوسته، انجام مي‌شود، كه به اين واحد، واحد مراقبت پنوماتیک گفته مي‌شود. اين واحد در ابتداي سيستم پنوماتيكی قرار مي‌گيرد. به طور معمول در سيستم‌های پيشرفته استفاده از دستگاه روغن زن، ضروري نيست. بايد بدانيد از روغن زن در موارد خاصی استفاده مي‌شود. به طور مثال، زمانی كه سيستم پنوماتيكی بخش قدرت دارد، در اين حالت بايد توجه داشت كه هوای فشرده در كنترل يك سيستم پنوماتيكی نبايد روغن زني شود.

واحد مراقبت پنوماتیک از چه بخش هایی تشکیل می شود؟

در واقع به دليل وجود ناخالصي در هوا، هواي فشرده شده قبل از استفاده در واحدهاي كنترل و مصرف، بايد تصفيه شود، كه اين تصفيه در واحد مراقبت پنوماتیک انجام مي‌شود. واحد مراقبت پنوماتیک از فيلتر، رگلاتور و روغن زن تشكيل شده، كه در ادامه درباره آن‌ها توضيح مي‌دهيم.

واحد مراقبت پنوماتیک


1- فيلتر؛ از فیلتر برای چه کاری در واحد مراقبت پنوماتیک استفاده می شود؟

براي جداسازي ذرات خارجي از هواي فشرده، از فيلتر استفاده مي‌شود. هواي فشرده شده از فيلتر عبور داده شده و ناخالصي‌هاي موجود در هوا را از آن جدا مي‌كنند. در فيلتر هوا، نوع فيلتر در جداسازي مقدار ذرات خارجي تاثيرگذار است. آلودگي‎ها و روغن‌هاي اضافي در سيستم باعث فرسايش اجزاء متحرك و درزگيرهاي قطعه‌هاي پنوماتيكي مي‌شود.

اين آلودگي‌ها بر اثر نشتي ممكن است از دستگاه خارج شوند. در صورتي كه از فيلتر براي جدا كردن اين ناخالصي‌ها استفاده نشود در صنايع غذايي، دارويي و شيميايي باعث آلودگي محصولات خواهند شد، به طوري كه ديگر قابل استفاده نيستند. همانطور كه گفتيم انتخاب فيلتر مناسب و صحيح نقش مهمي در تعيين كيفيت و عملكرد كاري سيستمي كه با هواي فشرده تغذيه مي‌شود، دارد. اندازه منافذ فيلترهای پنوماتيک، يكي از خصوصيات مهم در انتخاب فيلتر است.

اندازه اين منافذ نشان‌دهنده اندازه ذراتي است، كه مي‌توانند فيلتر شوند. به طور مثال، اگر اندازه منفذ‌هاي فيلتر 20 ميكرون باشد، آلودگي‌هاي كوچك‌تر از اين اندازه، از فيلتر هوا رد مي‌شوند. نكته مهم در  استفاده از فيلتر كه بايد به خاطر داشته باشيد، سطح آب تقطير شده‌ جمع‌آوري شده است. قبل از  اينكه سطح آب به علامت ماكزيمم برسد، بايد آن را تخليه كنيد، در غير اين صورت آب تقطير شده دوباره وارد مسير هوا خواهد شد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.


2- رگلاتور؛ رگولاتور چیست و چه کاربردی در واحد مراقبت پنوماتیکی دارد؟

براي تنظيم هواي فشرده شده كه در كمپرسورها توليد مي‌شود، از رگلاتور استفاده مي‌كنند. با اين قطعه، هواي فشرده خروجي از كمپرسورها، به ميزان مورد نياز تنظیم خواهد شد. كمپرسورها در سیستم‌های پنوماتيكی، هواي فشرده را با فشار مشخصي تامين مي‌كنند. اين فشار براي كنترل و عملگرها، گاهي بايد كمتر باشد كه توسط رگلاتور قابل تنظيم است.

عملكرد رگلاتور به اين صورت تعريف شده، كه فشار هواي ورودي (فشار اوليه) بالاتر از فشار هواي خروجي (فشار ثانويه) است. در سطح ديافراگم دو فشار از دو سوي اعمال مي‌شود. از يك سو، فشار خروجي و از سوي ديگر نيروي فنر به سطح ديافراگم فشار وارد مي‌كنند. نيروي فنر از طريق يك پيچ قابل تنظيم است. زماني كه فشار خروجي بالا رود، ديافراگم در جهت مخالف نيروي فنر حركت مي‌كند و سطح مقطع خروجي در نشيمنگاه شير كاهش مي‌يابد. اين كار باعث بسته شدن كامل آن مي‌شود. در نتيجه، قطعه مركزي ديافراگم باز شده و هواي فشرده شده از طريق روزنه‌هاي تخليه به اتمسفر، تخليه مي‌شوند. در حالت دوم زماني كه فشار خروجي كم و كاهش پيدا كرده، نيروي فنر باعث باز شدن شير مي‌شود.

در حالت سوم، اگر هيچ هوايي در قسمت ثانويه تخليه نشود، فشار افزايش پيدا مي‌كند و در نتيجه ديافراگم روي فنر، فشرده مي‌شود. در اين صورت سطح مقطع خروجي در نشيمنگاه شير كم شده يا بسته خواهد شد و جريان هوا كاهش پيدا مي‌كند يا به صورت كامل مسدود مي‌شود. هواي فشرده شده زماني از شير جريان پيدا مي‌كند كه هوا در قسمت ثانويه تخليه شود.


3- روغن زن؛ کاربرد روغن زن در واحد مراقبت پنوماتیک چیست؟

حركت اجزاي عملگرها و شيرها ميان يكديگر بايد با كم‌ترين ميزان اصطحکاک انجام شود. براي اينكه اين اتفاق بيافتد، هواي فشرده شده قبل از ورود به عملگرها و شيرها حاوي مقداري روغن مي‌شود. اين كار توسط قطعه‌اي به نام روغن زن صورت مي‌گيرد. روغن زن از اجزاي جك ولو، خروجي هوا، استكاني روغن، مخزن روغن، محل تزريق روغن، پيچ تنظيم‌كننده و ورودي هوا تشكيل شده است.

پيچ تنظيم‌كننده، به صورت عمده از نوع دو طرفه است. براي تنظيم ميزان روغن از اين پيچ استفاده مي‌شود. با باز كردن اين پيچ، روغن بيشتري به هواي ورودي تزريق خواهد شد. روغن هيدروليك شماره 10، بهترين روغن براي استفاده در اين قطعه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید فیلتر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

قیمت واحد مراقبت پنوماتیک

راه اندازی سیستم های صنعتی که اساس و بنیاد آن ها، پنوماتیک می باشد نیاز به دقت و رعایت اصول خاص دارد. استفاده از واحد مراقبت پنوماتیک کمک می کند تا این اصول با سطح بالایی از ظرافت پیاده سازی شوند. قیمت واحد مراقبت پنوماتیک در مقایسه با سایر بخش ها در یک سیستم پنوماتیک به مراتب اقتصادی تر میباشد اما همین خرید اقتصادی شما را از شر هزینه های گزاف نگهداری و تعمیرات در امان نگاه می دارد.

قیمت واحد مراقبت پنوماتیک به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. این تجهیز در سایزهای مختلفی عرضه می گردد. بی شک سایز واحد مراقبت پنوماتیک یکی از پارامترهای موثر در قیمت آن می باشد. از دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت واحد مراقبت پنوماتیک می توان به فشار کاری، دمای کاری، جنس بدنه، جنس فیلتر، دقت فیلتر بر حسب میکرون، دستی، اتومات یا نیمه اتومات بودن رطوبت گیر، تعداد قطعات مجزا (روغن زن، رطوبت گیر و رگولاتور)، استانداردهای تولید، کیفیت ساخت و برند تولید کننده اشاره کرد.

برندهای مطرحی در زمینه تولید واحد مراقبت پنوماتیک دست دارند. برند فستو آلمان یکی از معروف ترین این برندها می باشد. بی شک سیاست گذاری های هر برند در تعیین قیمت واحد مراقبت پنوماتیک متفاوت از سایر برندهای دیگر خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت واحد مراقبت پنوماتیک با کارشناسان ما در صبا صنعت تماس حاصل نمایید.

خرید واحد مراقبت پنوماتیک

سالم، پاک و خالص بودن هوای فشرده ای که در سیستم های صنعتی پنوماتیک در جریان است یکی از مهمترین نکات قابل توجه می باشد. واحد مراقبت پنوماتیک یکی از تجهیزات کلیدی برای تصفیه هوای فشرده و بالا بردن درجه خلوص این هوا می باشد. واحد مراقبت پنوماتیک را معمولا در میانه خط تغذیه هوای فشرده قرار می دهند. 

با خرید واحد مراقبت پنوماتیک، عمر مفید سیستم پنوماتیک بالا رفته و نرخ خرابی به شدت کاهش پیدا می کند. به کمک واحد مراقبت پنوماتیک می توان ذرات معلق آب و رطوبت را از هوای فشرده پاکسازی نمود تا راندمان سیستم ارتقا یابد.

هوای محیط پر از آلاینده، رطوبت و ناخالصی است. این هوا توسط کمپرسور فشرده سازی می شود و وارد سیستم پنوماتیک می گردد. واحد مراقبت پنوماتیک وظیفه فیلتراسیون را در سیستم های پنوماتیک ایفا می کند. با خرید واحد مراقبت پنوماتیک، ارسال هوای خشک، خالص، سبک و پاک به بخش های مختلف پنوماتیک، میسر خواهد شد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید فیتینگ پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

البته باید این نکته را بیان کرد که وظیفه واحد مراقبت پنوماتیک تنها فیلتراسیون هوا نیست. این تجهیز به منظور روغن زنی هوای فشرده و تنظیم فشار هوای خروجی نیز استفاده می شود. بخش فیلتراسیون، رگولاتور و روغن زن مهم ترین بخش های یک واحد مراقبت پنوماتیک محسوب می شوند.

انواع واحد مراقبت پنوماتیک

به هنگام خرید واحد مراقبت پنوماتیک با انواع واحدهای مراقبتی روبرو خواهید شد. واحدهای مراقبتی دو تکه و سه تکه که هر کدام از متریال های مختلفی مانند استیل و آلومینیوم و برنج ساخته شده اند. توجه داشته باشید که از انواع واحد مراقبت پنوماتیک در شرایط کاری مختلف استفاده می شود. 

در نتیجه قبل از خرید این تجهیز باید به شرایط و الزامات سیستم پنوماتیک توجه کنید. به عنوان مثال اگر هوای محیط بیش از حد مرطوب و آلوده است استفاده از یک واحد مراقبت پنوماتیک معمولی جوابگو نخواهد بود و باید اقدام به خرید میکروفیلتر پنوماتیک نمایید که به مراتب دقت بالاتری برای تصفیه و پاکسازی دارد.

شما می توانید انواع واحد مراقبت پنوماتیک را در سایزهای مختلف خریداری کنید. این تجهیزات از لحاظ تعداد قطعاتی مانند فیلتر، رطوبت گیر، رگولاتور و روغن زن متفاوت می باشند و فشاری کاری قابل تحمل در آن ها نیز یکسان نیست. رطوبت گیرهای استفاده شده در انواع واحد مراقبت پنوماتیک می توانند از نوع اتومات، نیمه اتومات و دستی باشند.

انواع واحد مراقبت پنوماتیک را می توانید از لحاظ برند در بازار خریداری کنید. واحدهای مراقبتی SMC، FESTO و HPC و AirTac از جمله معروف ترین واحدهای مراقبتی پنوماتیک هستند که هر کدام دارای ساختار و طراحی خاصی می باشند و راندمان متفاوتی دارند.

بهترین واحد مراقبت پنوماتیک

اگر می خواهید بیشترین مراقبت را از سیستم پنوماتیک به عمل آورید نیاز است که بهترین واحد مراقبت پنوماتیک را خریداری کنید. اما بهترین واحد مراقبت پنوماتیک شامل چه ویژگی هایی می شود؟ این تجهیز باید دارای بخش هایی مانند رگلاتور، روغن زن، فیلتر و رطوبت گیر باشد. 

این تجهیز باید دارای فیلتراسیون قوی باشد در نتیجه قبل از خرید به دقت فیلتر که عمدتا بر حسب میکرون بیان می شود توجه داشته باشید. هر چه این دقت بیشتر باشد، فیلتراسیون قوی تر بوده و هوای ورودی سالم تر و پاک تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید ضربه گیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

کیفیت بالای روغن زنی، بهره مندی از بدنه با کیفیت و ضد ضربه، بهینه بودن فشار کاری و بهره مندی از ضمانت اصالت و گارانتی همگی از ویژگی های بهترین واحد مراقبت پنوماتیک می باشد. این قطعه نقش بسیار مهمی در سیستم پنوماتیک دارد و منجر به کاهش هزینه های اضافی می شود. شما می توانید برای خرید بهترین واحد مراقبت پنوماتیک متناسب با الزامات سیستم پنوماتیک با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

فروش واحد مراقبت پنوماتیک

یکی از ضروری ترین و کلیدی ترین قسمت ها در هر سیستم پنوماتیک که باید پیش از نصب شیرهای برقی، سیلندر پنوماتیک و گریپر و اکچوئیتور نصب شود، واحد مراقبت پنوماتیک می باشد. این تجهیز از بخش هایی مانند فیلتر رگولاتور، رطوبت گیر و روغن زن تشکیل شده است. آماده سازی هوای فشرده و عاری سازی این هوا از هر گونه دود و رطوبت و ناخالصی وظیفه اصلی واحد مراقبت پنوماتیک می باشد. 

فروش واحد مراقبت پنوماتیک در مجموعه صبا صنعت این امکان را به شما عزیزان داده است تا بتوانید با بهترین کیفیت و کمترین قیمت، مناسب ترین واحد مراقبت پنوماتیک را برای سیستم های صنعتی پنوماتیک انتخاب کنید و از شر هزینه های بی امان نگهداری و تعمیرات رها شوید.

ساز و کار واحد مراقبت پنوماتیک بسیار ساده می باشد. هوای ورودی فشرده شده که توسط کمپرسور آماده سازی شده، در ابتدا از طریق پورت ورودی برای تنظیم فشار وارد واحد مراقبت رگولاتور می شود و بعد از آن طی عملیات فیلتراسیون به سمت روغن زن هدایت می شود. قت داشته باشید که واحد مراقبت پنوماتیک فشار هوا را تنظیم می کند و با دبی کاری ندارد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید صدا گیر پنوماتیک با ما در ارتباط باشید.

برای تنظیم دبی باید سراغ خرید فلو کنترل پنوماتیک بروید. فروش واحد مراقبت پنوماتیک در مجموعه صبا صنعت همراه با مشاوره رایگان قبل از خرید و ارائه ضمانت اصالت و گارانتی انجام می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

اطلاع از قیمت ها و سفارش 0912-4433585 021-36612014